Poznań - Targi w Pełnym Szyku

Moda, styl i najnowsze trendy królowały w dniach 31 sierpnia - 2 września 2010 r. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Blisko 400 marek odzieżowych, obuwniczych i bieliźnianych zaprezentowało swoje nowe kolekcje. Targi składały się z czterech komplementarnych salonów, w których można było odnaleźć przekrój przez wszystkie sektory rynku mody. Zaprezentowano najnowsze wzory z kolekcji polskich i zagranicznych marek odzieży pret-a-porter, obuwia, bielizny, strojów kąpielowych i akcesoriów. Wśród blisko 5 tysięcy zarejestrowanych zwiedzających można było dostrzec projektantkę Grażynę Hase czy Miss Polonia 2009 - Marię Nowakowską.

PROSTO Z ŻURNALI. W Salonie Odzieży, Obuwia i Dodatków NEXT SEASON odbywały się kontraktacje ekskluzywnych kolekcji odzieżowych na sezon wiosna-lato 2011. Na targach pojawili się przedstawiciele marek białoruskich, brytyjskich, francuskich, greckich, hiszpańskich, holenderskich, litewskich, niemieckich, polskich, portugalskich, szwedzkich i włoskich, którzy przywieźli do Poznania szeroką gamę odzieży damskiej, męskiej i dziecięcej, a także nakryć głowy, szali, apaszek, toreb czy biżuterii. Swoje premiery miały kolekcje autorskie (także młodych projektantów) wyróżniające się odważnym wzornictwem i zastosowaniem nietypowych tkanin, adresowane do odbiorców ceniących indywidualność, a także linie dla osób stawiających na klasykę i prostotę kroju. Nie zabrakło odzieży ekologicznej. W ofercie wystawców można było odnaleźć stroje utrzymane w szerokim wachlarzu stylów, w rozmiarach od XS do XXL, w różnych wariantach surowcowych. Ich cechą wspólną było połączenie, interpretowanych na różne sposoby, aktualnych trendów z najwyższą jakością.

ZMYSŁOWA ELEGANCJA. W Salonie Bielizny i Mody Plażowej BODY STYLE handlowcy mogli podziwiać i zamówić premierowe kolekcje mody intymnej. BODY STYLE to jedyne rodzime wydarzenie targowe poświęcone w całości sektorowi bieliźnianemu i pończosznictwu, gdzie prezentowany jest pełen asortyment bielizny dziennej i nocnej dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Wśród prezentowanych przez wystawców wzorów dominowały kostiumy i dodatki plażowe na lato 2011, w fasonach odpowiednich dla różnych sylwetek. Pojawiła się także ekskluzywna bielizna dzienna i nocna oparta na wyrafinowanych wzorach znanych projektantów, zmysłowe dodatki i moda domowa.

MODA POTRZEBNA OD ZARAZ. Salon Mody FAST FASHION był okazją do uzupełnienia aktualnej oferty sklepów o kolekcje na bieżący sezon jesień-zima 2010/11. To jedyna impreza wystawiennicza w Polsce gromadząca producentów krótkich serii odzieżowych. W tym salonie splotły się różne gałęzie branży odzieżowej wraz z dodatkami krawieckimi.

OD PANTOFELKÓW, PRZEZ MOKASYNY, PO KALOSZE. Szeroka gama obuwia i galanterii skórzanej została zaprezentowana w ramach dwóch ekspozycji - Targów Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych BTS oraz Salonu NEXT SEASON. Wystawcy z Anglii, Australii, Czech, Danii, Egiptu, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Indii, Kenii, Niemiec, Polski i Portugalii pokazali przede wszystkim kolekcje na sezon wiosna-lato 2011. Na stoiskach wystawców pojawiło się obuwie na różne okazje, w szerokiej rozmiarówce i pełnej skali tęgości stopy, charakteryzujące się wygodą i wysoką jakością zastosowanych surowców, w tym ekologicznych. Handlowcy przybyli na targi BTS mogli także dobrać do zamówionego obuwia torebki i akcesoria skórzane. Absolutnym hitem targów okazało się obuwie ważące mniej niż 100 gram, dzięki zastosowaniu innowacyjnej metody klejenia oraz obuwie z sylikonu modyfikowanego.

PRZEDE WSZYSTKIM NOWE TRENDY. Przez kolejne dni targowe Speakers’ Corner - miejsce, w którym zwiedzający mogli wysłuchać wykładów najlepszych specjalistów z branży mody - pękał w szwach. Ogromnym zainteresowaniem cieszył się przegląd przez tendencje w odzieży na sezon jesień-zima 2011/12, przygotowany przez brytyjskie biuro stylistyczne MUDPIE, zajmujące się prognozowaniem trendów. Zgłębione zostały również wątki z dziedziny praw konsumenta oraz tendencje na przyszły sezon w obuwiu. Prelegenci zabrali słuchaczy także w podróż po najnowszych technikach sprzedaży. Podczas profesjonalnych warsztatów można było przekonać się, jak ważną rolę w sklepie odzieżowym pełni stylista. Specjalista w zakresie brafittingu zaprezentowała wpływ właściwego doboru biustonosza na kobiecą sylwetkę, podkreślając rolę sprzedawcy-brafittera w sklepie z bielizną.

FIRMY GODNE ZŁOTA. Podczas uroczystej Gali Nagród przyznano prestiżowe Złote Medale MTP w dwóch kategoriach - BTS (targów skórzanych) oraz NEXT SEASON (targów odzieżowych). Sądy konkursowe, w których zasieli wybitni specjaliści pod przewodnictwem prof. Irminy Aksamitowskiej z Katedry Ubioru Łódzkiej ASP oraz prof. Zbigniewa Garbarza z Katedry Wzornictwa, Technologii Obuwia i Odzieży Politechniki Radomskiej, nagrodziły 14 produktów. Złotym Medalem NEXT SEASON zostały nagrodzone wysokiej jakości elementy odzieży wyprodukowane przez firmy Folstop, Tradex i Kumi, natomiast Złote Medale BTS przyznano firmom Faber, Glanzbut, Ren But, Ivancica, Boca, Amalteja, Łukbut oraz Garbarni Nadarzyn. Uznanie Sądu Konkursowego zyskały również dwa artystyczne projekty obuwia powstałe w Katedrze Wzornictwa, Technologii Obuwia i Odzieży Politechniki Radomskiej. Również i najlepsze strony o modzie w polskiej przestrzeni internetowej zostały nagrodzone w konkursie Fashion Website Awards.

Z WYBIEGU DO BUTIKÓW. Centrum targowych wydarzeń była tętniąca życiem przestrzeń dookoła centralnego wybiegu. Dzięki codziennym pokazom mogliśmy podziwiać w pełnej krasie nowe kolekcje odzieży, obuwia i bielizny. Podczas wieczornego spotkania branży, w spektakularnie oświetlonej Alei Lipowej pomiędzy pawilonami 7 i 7A odbyło się modowe show - zaprezentowane zostały premierowe kolekcje młodej projektantki Agnieszki Kawali-Surmiy. Spójności kolekcji dodały obuwie marki Menbur oraz torebki Boca.

Kolejna edycja targów mody w Poznaniu odbędzie się w dniach 1 - 3 marca 2011 r. Będzie to wydarzenie jeszcze większe, złożone z pięciu salonów: odzieżowego, obuwniczego, bieliźnianego i tekstylnego oraz salonu szybkiej mody, w którym w ramach projektu FUTURE zaprezentują się także młodzi projektanci.

fashioninpoland.mtp.pl / foto: Adam Zandecki

BUSINESS IMAGE 111 (10.2010)