2011-10-25

Lectra prezentuje Modaris® V7 i wkłada technologię 3D w serce rozwoju branży odzieżowej

Paryż, 27 września 2011 r. - firma Lectra, światowy lider w dziedzinie zintegrowanych technologii dedykowanych branżom wykorzystującym materiały miękkie - tekstylia, skóra, tkaniny techniczne i materiały kompozytowe - prezentuje Modaris® V7, najnowszą wersję oprogramowania do tworzenia układów i stopniowania elementów odzieży, które teraz obejmuje również technologię tworzenia prototypów w 3D, opracowaną przez firmę Lectra.

- Modaris jest obecnie najczęściej używanym na świecie programem do tworzenia układów i stopniowania. Jest on standardem dla największych francuskich i włoskich luksusowych marek, który jednocześnie z dużym sukcesem został wdrożony przez wiele różnych firm odzieżowych na całym świecie - mówi Daniel Harari, Dyrektor Generalny firmy Lectra. - Lectra, będąca od ponad 40 lat pionierem w branży mody, zainwestowała w badania i rozwój rozwiązania do wykonywania wirtualnych prototypów w 3D dla światowego przemysłu odzieżowego. Modaris V7 umieszcza technologię 3D w sercu procesu opracowywania modeli i pomaga firmom odzieżowym zoptymalizować etap tworzenia koncepcji swoich kolekcji, co jest szczególnie ważne dla zapewnienia zyskowności i konkurencyjności.

Niezmienne dopasowanie odzieży jest kluczowym czynnikiem odróżniającym marki dbające o umacnianie lojalności swoich klientów. Technologia 3D, jako prosty język komunikacji jest doskonałą alternatywą dla ręcznego wykonywania prototypów - przyspiesza proces powstawania produktu i poprawia dopasowanie. W programie Modaris V7 można narysować szablon i zobaczyć go w 3D z użyciem konkretnej tkaniny. Wszelkie zmiany nanoszone na ekranie są również uwzględniane w płaskim szablonie. Modyfikacje są widoczne na bieżąco, zarówno na modelu płaskim, jak i trójwymiarowym. Taki interaktywny proces znacznie redukuje koszty przygotowywania prototypów i realizacji, pozwala firmom lepiej kontrolować oraz uelastycznić wymogi dla podejmowania szybkich decyzji i utrzymania się wśród liderów branży. Jest to szczególnie ważne dla firm, które muszą surowo kontrolować plany i koszty, a także są nastawione na obsługę konsumentów o różnej budowie ciała.

Duża efektywność programu Modaris z technologią 3D pozwoliła użytkownikom starszej wersji zredukować liczbę rzeczywiście wykonywanych próbek co najmniej o połowę. W niektórych przypadkach oznacza to wykonywanie tylko jednego prototypu odzieży. Modaris jest również bardzo cenny przy podejmowaniu decyzji o wyborze produktu, który będzie produkowany.

Wysoko oceniana przez największe włoskie marki, zlokalizowana we Włoszech firma Prontomodel, zajmująca się wykonywaniem szablonów informuje, że Modaris pozwolił im zmniejszyć liczbę fizycznych próbek co najmniej o 50%. - Jest on na tyle efektywny, że aktualnie wykonujemy tylko jeden fizyczny prototyp każdej odzieży na podstawie szablonu idealnie dopracowanego wirtualnie - mówi Massimiliano Trambaioli.

Modaris V7 łączy przygotowywanie idealnych szablonów, ich wypełnianie oraz produkcję próbek w jeden unikalny cyfrowy proces. By zobaczyć styl oraz proporcje przy różnych rozmiarach odzieży, różnych tkaninach, kształtach i kolorach można je od razu nałożyć na wirtualny manekin. Dzięki temu firmy uzyskują lepsze dopasowanie dla każdego rozmiaru oraz lepszą jakość produktu.

- Możliwość prezentacji modeli kupcom oraz projektantom przed wyprodukowaniem próbki pozwala nam zaoszczędzić czas i pieniądze oraz podjąć właściwą decyzję na wcześniejszym etapie całego procesu - wyjaśnia Lotta Silow, kierownik - koordynator działu prototypów szwedzkiej marki detalicznej KappAhl.

www.lectra.com


Lectra jest światowym liderem w dziedzinie zintegrowanych rozwiązań technicznych, które automatyzują, usprawniają i przyspieszają procesy projektowania, opracowywania i produkcji w przemyśle lekkim. Lectra opracowuje najbardziej zaawansowane, specjalistyczne oprogramowania i systemy tnące oraz świadczy usługi pokrewne na wielu rynkach, m.in. odzieżowym i obuwniczym (ubrania, dodatki, obuwie), motoryzacyjnym (fotele i tapicerka samochodowa, poduszki powietrzne) i meblarskim, a także w wielu innych segmentach rynkowych, tj. przemysł lotniczy i morski, energii wiatrowej i sprzętu ochrony osobistej. Lectra obsługuje 23.000 klientów w ponad 100 krajach, zatrudniając 1.350 pracowników, a w 2010 roku firma osiągnęła zysk 252 mln USD. Spółka jest notowana na giełdzie NYSE Euronext.