2012-10-15

Targi Mody Poznań - miejsce dla projektantów, producentów i handlowców

Jesienna edycja Targów Mody Poznań już za nami. W czterech pawilonach połączonych Aleją Lipową, w której sercu znajdował się tętniący kolorami i stylem wybieg pokazów mody, swoją ofertę zaprezentowało 478 firm i marek z 16 krajów. Przez trzy dni trwania targów stoiska wystawców odwiedziło blisko 5.000 przedstawicieli branż odzieżowej i skórzanej, którzy mogli zapoznać się z ofertą na przyszły sezon w ramach Salonu Odzieży, Bielizny i Dodatków NEXT SEASON, Salonu Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych BTS oraz uzupełnić bieżącą kolekcję podczas Salonu Mody FAST FASHION. Atmosfera sprzyjała nawiązywaniu kontaktów, prowadzeniu negocjacji i podpisywaniu kontraktów. Pawilony, w których zlokalizowana była ekspozycja wybrzmiewały rozmowami handlowymi prowadzonymi w różnych językach - Poznań jak zawsze otwarty był na świat, a Targi potwierdziły, że odgrywają znaczącą rolę w kształtowaniu wizji prężnie działającej i nowoczesnej branży mody.

Prezentacje kolekcji młodych projektantów... Oprócz podstawowego działania, jakim jest zaproszenie handlowców do zapoznania się z ofertą wystawców, organizatorzy dołożyli wszelkich starań, aby podkreślić rolę projektanta w procesie twórczym. Pierwszego dnia targów, podczas uroczystej Gali Nagród, odbyły się pokazy młodych projektantów: Agi Pou, Edyty Jermacz, Gavła Grzegorskiego, Karoliny Bernat i Karoliny Marczuk, zaś goście Wieczoru Branżowego mogli obejrzeć prezentację kolekcji Łukasza Czajkowskiego.
- W tym kierunku chcemy się rozwijać - mówi Edyta Bonin-Kanikowska, dyrektor Targów Mody Poznań. - Zależy nam, by projektanci poczuli, że jest to doskonałe miejsce na promocję ich twórczości, a producenci wiedzieli, że tu znajduje się młode talenty.
Nie tylko projektanci ze swoimi autorskimi kolekcjami zaprezentowali się na targach. Każdy z wystawców miał możliwość przedstawienia swojej oferty w formie pokazów na wybiegu w Alei Lipowej. Skorzystały z tego następujące firmy: No Name, Jasmin Zasar, Fuchs & Schmidt, Midori, Getex, Semper, Stanley, Faber, YAYA, Quadri Foglio oraz Meva Fashion.

Bogaty program targów... Wystawcy i zwiedzający mogli również skorzystać z doświadczenia i wiedzy prelegentów, którzy w pierwszy i drugi dzień targów dzielili się nimi podczas seminariów odbywających się w specjalnej przestrzeni Speakers’ Corner. Tematyka obejmowała szerokie spektrum zagadnień - od kwestii gender w modzie czy projektowania wystawy sklepowej, poprzez e-mail marketing i sprzedaż internetową, aż do prawnych aspektów i strategii handlu z krajami Europy Wschodniej i Zachodniej. Pierwszego dnia targów odbyło się także spotkanie trendsetterów, stylistów, początkujących projektantów i miłośników mody, którzy na co dzień dzielą się swoja pasją na blogach internetowych.

Prestiżowe nagrody... Pierwszego dnia targów odbyła się uroczysta Gala Nagród, podczas której wręczone zostały jedne z najbardziej rozpoznawalnych nagród polskiego biznesu - Złote Medale MTP. Otrzymały je produkty charakteryzujące się innowacyjnymi rozwiązaniami i najwyższą jakością. Statuetki wręczyli: prof. dr hab. Irmina Aksamitowska oraz Wiceprezes Międzynarodowych Targów Poznańskich - Przemysław Trawa. Kapituła za godne tego odznaczenia uznała 6 produktów, którymi były: Kolekcja czapek dla dzieci i niemowląt „Akademia Żeglarska” - BARBARAS Marcin Skowron, Staszów · Kolekcja „Revolution Slim” - SELF COMPANY GROUP Kucharscy & Szcześniak, Bielawy · Komplet damski „Vivien” - JUST STYLE Barbara Słomkowska Just, Łódź · Koszulka nocna damska - MEVA FASHION, Biłgoraj · I-sklep - I-SYSTEMS, Gliwice · Obuwie damskie PS 186-5 - SCA-VIOLA, Józefów. Ze wszystkimi nagrodzonymi produktami zwiedzający mogli zapoznać się nie tylko na stoiskach firm, ale także w Strefie Mistrzów, gdzie za pomocą ekranów dotykowych można było oddawać głosy na najbardziej odpowiadający konsumentom produkt uhonorowany Złotym Medalem „Wybór Konsumentów”. Głosowanie kontynuowane było do 11 października na stronie internetowej www.targimodypoznan.pl.
Podczas Gali Nagród wręczone zostały także Fashion Website Awards dla najlepszych sklepów internetowych. Nagrodę główną zdobył sklep Answear.com, drugie miejsce na podium zajął sklep Deezee.pl, zaś trzecie sklep Groshki.pl firmy Miko.

Zapraszamy na następną edycję w lutym 2013 roku! Organizatorzy już teraz zapraszają na następną edycję Targów Mody Poznań, która odbędzie się w dniach 25 - 27 lutego 2013 r.

- Mamy nadzieję, że uda nam się wzbogacić ją nie tylko o ciekawe pokazy młodych kreatorów mody, ale także o showroomy, w których będą mogli oni prezentować swoje kolekcje - mówi dyrektor Targów Mody Poznań, Edyta Bonin-Kanikowska. - Zakończona właśnie edycja potwierdziła, że idziemy w dobrym kierunku. Od lat Targi Mody Poznań są idealnym forum dla biznesu. W tej chwili pracujemy nad tym, aby było to wydarzenie, podczas którego wyznaczane są trendy i które jest idealnym miejscem do inwestowania w przyszłość swoją i swojej firmy, zarówno dla producentów i handlowców, jak i dla projektantów.