2013-11-25

P&G FABRIC CARE rozpoczyna współpracę z autorytetami świata mody

W ramach działań wspierających nowy program P&G Future Fabrics, producent globalnych marek takich jak Ariel i Lenor, rozpoczął współpracę z grupą światowych ekspertów w dziedzinie mody i tkanin. Projektant mody Giles Deacon został pierwszym w historii P&G Fabric Care globalnym konsultantem ds. mody, a należąca do P&G marka Ariel ogłosiła nawiązanie współpracy z Council of Fashion Designers of America, organizacją zrzeszającą amerykańskich projektantów.

21 listopada Giles Deacon wraz z grupą ekspertów zajmujących się modą i pielęgnacją tkanin, spotkali się na pierwszej w historii imprezie P&G Future Fabrics 2013 w Mediolanie. Jej celem było zwrócenie uwagi mediów zajmujących się modą na zagadnienia związane z naukowymi aspektami prania i pielęgnacji odzieży. Podczas P&G Future Fabrics 2013 Giles Deacon zaprezentował autorską kolekcję ubrań wykonanych z tkanin przeznaczonych do prania w pralkach. W ramach współpracy projektant będzie również doradzał naukowcom P&G w zakresie zastosowań w przyszłości takich tkanin w przemyśle mody.

Giles Deacon

Giles Deacon: - Interesują mnie projekty, które sprawdzają się zarówno na wybiegu, jak i poza nim. Projektowana odzież musi być przede wszystkim trwała. Jestem ogromnie podekscytowany współpracą z P&G Fabric Care, zwłaszcza teraz, kiedy firma na nowo definiuje standardy pielęgnacji odzieży.

Oficjalnym partnerem imprezy został Premiere Vision, znany organizator międzynarodowych targów mody i tekstyliów. Wśród potwierdzonych partnerów znaleźli się innowatorzy w dziedzinie tkanin, m.in. firma Schoeller, IFTH (Institut Français du textile et de l'habillement) - eksperci w dziedzinie badań nad tekstyliami, Carlin International - firma specjalizująca się w prognozowaniu trendów w modzie oraz WGSN - organizacja zrzeszająca specjalistów prognozowania trendów, która przygotuje raport na temat innowacji w dziedzinie mody i tkanin.

Premiere Vision: - Z ogromną przyjemnością rozpoczynamy współpracę z P&G nad tym ciekawym projektem, którego esencją jest innowacyjność. Moda i tkaniny stale ewoluują i wpływają na kształt naszej codziennej garderoby. W ramach współpracy z P&G Fabric Care, będziemy dzielić się wiedzą o najnowszych innowacjach i reagować na przyszłe potrzeby konsumentów, szczególnie te związane z pielęgnacją odzieży szytej z tkanin nowych rodzajów. Będziemy wspólnie śledzić pojawiające się trendy oraz kierunki tworzenia tekstyliów, innowacje i różnorodność tkanin.

Podczas drugiej imprezy z cyklu P&G Future Fabrics 2013 (zaplanowanej na 5 grudnia, która odbędzie się w Nowym Jorku) zaprezentowane zostaną kolejne inicjatywy P&G Fabric Care. To wtedy przekazana zostanie również informacja o współpracy z organizacją Council of Fashion Designers of America. Globalna współpraca P&G z Premiere Vision ma na celu obserwowanie i analizę stale ewoluującego rynku mody i tkanin oraz ustalenie w jaki sposób kontynuować tworzenie innowacji, które przyczynią się do zapewnienia trwałości, piękna i jakości ubrań konsumentów.

Mohamed Samir, wiceprezydent P&G ds. Fabric Care w Europie: - W P&G Fabric Care nieustannie pracujemy nad kolejnymi innowacjami i doskonaleniem naszych produktów, aby postępy w tej dziedzinie dotrzymywały tempa zmieniającym się trendom w dziedzinie mody i tkanin, a przez to zaspokajały ciągle nowe potrzeby konsumentów. Bardzo cieszymy się z nawiązanej po raz pierwszy współpracy z największymi autorytetami w branży. Łączy nas wizja i pasja do wykorzystywania potencjału i piękna mody oraz tkanin.

www.pgfuturefabrics.com


Giles Deacon - jest uznanym projektantem mody, cieszącym się światową renomą dzięki swoim pogodnym projektom. Po ukończeniu londyńskiej uczelni sztuki i wzornictwa Central Saint Martins College of Art and Design w 1992 r., Giles postanowił podróżować i zdobywać doświadczenie pracując w wielu domach mody. Przez dwa lata współpracował z francuskim projektantem Jean Charles De Castelbajac, potem wrócił do Londynu i pracował w popularnych domach mody. W tym czasie poznał właściciela Bottega Veneta, gdzie w latach 1998 - 2002 pełnił funkcję głównego projektanta. W 2004 Deacon stworzył własną markę GILES, która odniosła sukces po premierze na London Fashion Week. Jego kolekcja otrzymała szereg nagród, w tym „British Designer of the Year” na British Fashion Awards w 2006 r. oraz prestiżową French ANDAM Fashion Award in 2009. W roku 2014 marka GILES obchodzić będzie swoje dziesięciolecie.

Premiere Vision - jest wiodącą francuską firmą, która od roku 1973 organizuje targi tkanin i mody. Dziś Premiere Vision jest sercem kompleksowej, międzynarodowej sieci. Posiadając 12 filii i zagranicznych biur na całym świecie, firma organizuje obecnie 32 imprezy rocznie we Francji i kluczowych miastach, tj. Nowy Jork, Szanghaj, Sao Paulo, Moskwa czy Bruksela. Organizowane przez nią imprezy są znane z umiejętnego łączenia selektywnej, twórczej i wzajemnie uzupełniającej się oferty produktowej, obejmującej wysokiej jakości tkaniny, akcesoria, przędze, włókna i wzory tekstylne oraz przełomowe trendy ze świata mody.

Procter & Gamble - marki P&G służą około 4,8 miliardom ludzi na całym świecie. Firma posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów. Są to m.in. Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Aussie®, Duracell®, Fairy®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Wella®, i Venus®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach świata.