2014-03-25

CPM - COLLECTION PREMIERE MOSCOW

W dniach 25-28 luty 2014 r. targi CPM Collection Premiere Moscow odwiedziło łącznie 19.850 handlowców z 48 krajów świata. Reprezentowali oni bardzo wysoki poziom fachowości i znajomości branży mody. Handlowcy odwiedzali między innymi stoiska w segmentach CPM Kids, Body&Beach, Fashion&Denim, Premium oraz Styles. Mimo niekorzystnego kursu wymiany rubla na euro, wiele modeli z 1.600 eksponowanych kolekcji na sezon jesień/zima 2014/15 znalazło się wśród składanych zamówień.

Bizuu
Marina Dorofeeva

W targach udział wzięło 20 polskich firm: AJ Group, An Communication, Ballerina, Bizuu, Cotton Club, Damex, Derby, Hexeline, Kossmann Fashion, Marbi z marką Tudor, Margo Collection, Moodo, Mondo Promo, M.T.P, P&V, Paola, Rabionek, Solar, Sunwear, Zuza Bart.

- CPM pozostaje najważniejszym miejscem startowym dla eksportu do krajów Europy Wschodniej. Po raz kolejny o sile targów świadczyć może liczba 11 pawilonów narodowych - stwierdził w swoim podsumowaniu sukcesów targowych dyrektor CPM, Christian Kasch. Zgodnie z analizą przeprowadzoną przez ITMM (Międzynarodowy Instytut Marketingu i Zarządzenia Branży Tekstylnej w Niemczech) handlowcy postrzegają targi CPM jako wyspecjalizowane targi branżowe, a ich obecność na CPM jako jest absolutnie niezbędna, gdyż około 40% zamówień składają oni właśnie na targach. Klienci chętniej składają zamówienia na targach CPM niż np. w showroomach w Moskwie, gdyż w czasie ich pobytu mogą w ciągu tych kilku dni odwiedzić 2 showroomy dziennie ze względu na korki i trudności poruszania się na terenie Moskwy.

Dużą frekwencją odwiedzających przez wszystkie dni targowe cieszył się bardzo bogaty program towarzyszący. Najwięcej uczestników ściągnął program wykładów branżowych organizowanych przez nowego partnera - WGSN oraz seminaria branżowe organizowane przez Rosyjskie Forum Handlu Detalicznego. W czasie 4 dni targowych w strefie pokazów mody prezentowały się obok kolekcji także znane w Rosji gwiazdy filmu i estrady. Marcus Schenkenberg znany w świecie model, zaprezentował swoją premierową kolekcję w segmencie Fashion&Denim i wraz z modelką i projektantką rosyjską Anną Chapman byli jedną z atrakcji imprezy Fashion Night, odbywającej się tradycyjnie wieczorem pierwszego dnia targowego. Również rosyjscy modowi blogerzy odkryli targi CPM jako forum dla spotkania 50 znanych blogerów, którzy odwiedzili targi w drugim dniu. Obowiązki gospodyni tego spotkania podjęła znana blogerka Jekaterina Odincowa, której blog odwiedza ponad 16.000 międzynarodowych uczestników.

Mayoral
Stones

W ciągu 9 miesięcy 2013 r. eksport niemieckich marek modowych do Rosji odnotował 11% wzrost na skutek trwałej tendencji zapotrzebowania na rosyjskim rynku mody na kolekcje o średnim i podwyższonym poziomie cenowym. W przeliczeniu oznacza to całość dostaw z Niemiec w kwocie 582 mln. euro. Inne kraje UE są także beneficjentami znacznego wzrostu eksportu odzieży - przykładowo Hiszpania (+19%, 176 mln. €), Wlk. Brytania (+17%, 106 mln. €) czy Austria (+14%, 47 mln. €).

- Targi CPM cieszą się w regionie Europy Wschodniej doskonałą reputacją i stanowią niezbędny pomost dla licznych wystawców w lokowaniu swoich marki na rynku rosyjskim -stwierdził podsumowując Philipp Kronen, Managing Partner w Igedo Company. - Poza naszymi targami żaden inny instrument nie służy do realizacji tak licznych celów, żaden nie generuje taki licznych osobistych kontaktów i żaden nie oferuje tak szerokiej i wielostronnej informacji branżowej.

Następna edycja targów CPM Collection Premiere Moscow odbędzie się w dniach 3-6 września 2014 r. na terenach targowych Expocentre Exhibition Center w Moskwie.

www.cpm-moscow.com

Kontakt w Polsce: Krystyna Sławska, tel. 606 702 714, e-mail: kslawska@kig.pl

Turnover