2014-05-22

BODY WEAR POLAND - Show · Process · Trends · Designers

7 maja modowym show marek Gatta, Alles, Cornette i trendów Lycra rozpoczęło się w Łodzi BODY WEAR POLAND - największe wydarzenie dla polskiej branży bieliźniarskiej, pończoszniczej i dzianinowej, towarzyszące 10. edycji FASHIONPHILOSOPHY Fashion Week Poland w Łodzi. Formuła trzydniowego Body Wear Poland łączyła elementy pokazu mody, tradycyjnych targów, konferencji branżowej i konkursu dla młodych projektantów. Impreza podzielona była na trzy części: Body Wear SHOW, Body Wear PROCESS, Body Wear TRENDS. Celem wydarzenia, organizowanego przez firmę ABACORP, jest promocja polskich marek, wspieranie młodych projektantów bielizny oraz dostarczenie uczestnikom wiedzy o najnowszych trendach w projektowaniu bielizny i odzieży dzianinowej.

BODY WEAR SHOW to wyjątkowy pokaz najnowszych kolekcji marek Alles, Cornette, Gatta oraz trendów Lycra, który otwierał trzecią edycję Body Wear Poland.

Alles
Cornette


Gatta zaprezentowała najnowszą kolekcję jesienno-zimową. Jej trzynaście odsłon uzupełnione zostało stylizacjami dziesięciu znanych polskich projektantów: Macieja Zienia, MMC, Natalii Jaroszewskiej, Joanny Klimas, Agaty Wojtkiewicz, Michała Szulca, duetu Paprocki & Brzozowski, Bohoboco, Bizuu, Natashy Pavluchenko. Stylizacją modelek podczas pokazu Gatty zajęła się Joanna Horodyńska. - Punktem wyjścia do stworzenia inspiracji stała się wyzwolona kobieta. Taka, która lubi przekraczać pewne granice, zmieniać się i pokazywać swoją odwagę, gdy inni jeszcze się boją (choć też chętnie by to zrobili). W stylizacjach pokazane zostały surowe lata 90. - w mrocznej, czarnej oprawie, ze sportowymi detalami w postaci butów z białymi podeszwami. Dodatkowo wykorzystany został futurystyczny błysk srebra, złota, techniczne „materiały”, jak ortalion, pianka, miękki plastik, metaliczna siatka. Nie zabrakło również wzorów nawiązujących do tematu vintage z lat 70., które zostały nałożone na nowoczesne w kroju płaszcze. Pojawił się także seksowny akcent w postaci wycięć i rozcięć na długich formach spódnic, zestawianych przekornie z dziennymi, cięższymi górami. Rajstopy Gatta stanowiły uzupełnienie każdej stylizacji, czasem wychodząc na pierwszy plan, a czasem idealnie zamykając całość - mówi Joanna Horodyńska.

Alles przygotował kolekcję „Alles by Alles” na nadchodzącą jesień i zimę, która pokazana została w dziesięciu wyjściach modelek. Goście pokazu zobaczyli również limitowaną linię pt. „Mademoiselle - Alles by Jaroszewska”, która przygotowana została z myślą o kobietach w ciąży i po porodzie. Kolekcja „Mademoiselle” to ukłon w stronę ponadczasowej elegancji, łącząca w sobie radość macierzyństwa, komfort i stylowy wygląd. „Mademoiselle” to odzież typu homewear, w której nie zabrakło tunik, halek, sukienek, body, płaszczy. - Główną inspiracją były dla mnie doskonałej jakości pikowane bawełny, które stały się bazą kolekcji. Utrzymane w kolorystyce pudrowego różu i czerni, odwołują się do klasycznych paryskich wzorów elegancji i łatwo komponują się z pozostałymi elementami kolekcji - mówi projektantka Natalia Jaroszewska. - Chciałam stworzyć linię, która stanie się fundamentem w szafie przyszłej mamy. Najwyższej jakości surowce w połączeniu z praktycznymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi przynoszą w efekcie niezwykły komfort użytkowania. Odpinane elementy czy możliwość regulacji ułatwiają wykonywanie codziennych obowiązków przyszłej mamie. Fasony odpowiadają sylwetce ciążowej i podkreślają jej urodę. Marszczone sukienki i spódniczki czy okrycia wierzchnie wpisują się w ponadczasowy wzorzec elegancji, a linia bielizny utrzymana w tej samej estetyce, pozwala czuć się kobieco również w domowym zaciszu - dodaje.

Lycra

Firma Cornette tworzy bieliznę zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn oraz dzieci. Podczas Body Wear Show przedstawiła przygotowaną specjalnie na ten pokaz limitowaną kolekcję bielizny męskiej, która skierowana jest do pewnych siebie, nowoczesnych i mających świadomość swojego wyglądu panów. Kolekcja podkreśla ich indywidualizm, elegancję i klasę. Perfekcyjnie dobrane koszulki podkreślają piękno męskiego ciała. W bokserkach dominują nowoczesne kroje i innowacyjne połączenia kolorystyczne. Konstrukcja wyróżnia się delikatną, płasko łączoną gumą w tunelu, przestrzennym klinem, płaskim łączeniem szwów czy bezuciskowym wykończeniem nogawek. Anatomiczne cięcia gwarantują prawdziwy komfort, a dodana do bawełny lycra zapewnia miękkość i trwałość dzianiny. Premierowa kolekcja Cornette zaprezentowana została w 15 stylizacjach.

Podczas Body Wear Show nie zabrakło również najnowszych trendów inspirowanych włóknem Lycra, które zademonstrowała firma Contifibre. Wybieg pokazu stał się sceną dla prawdziwego spektaklu, w którym pojawiły się tancerki i akrobatki w stylizacjach inspirowanych trendami na lata 2014/2015 - Beauty Lab, Do the Twist, Cabaret, Raw and Wild, Montmartre, Athletic Chic oraz Creative Energy.

BODY WEAR PROCESS to natomiast konferencja wystawienniczo-seminaryjna dla profesjonalistów branży bieliźniarsko-dzianinowej umożliwiająca prezentację najnowszych rozwiązań technologicznych, jak również materiałów, maszyn, dodatków do produkcji itp. Konferencja połączona została z warsztatami technologicznymi i prezentacjami umożliwiającymi zdobycie wiedzy o produkcji, projektowaniu, a także marketingu i strategiach głównych firm bieliźniarskich i dzianinowych. Z myślą o przedstawicielach tej branży przygotowano również BODY WEAR TRENDS, będący cyklem wykładów i prezentacji o trendach mody oraz najnowszych tendencjach w projektowaniu bielizny damskiej. Body Wear Trends oraz Body Wear Process odbywały się w dniach 8-9 maja.

W trakcie konferencji odbył się również finał konkursu BODY WEAR DESIGNERS, który skierowany jest do studentów Katedry Ubioru Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi i ma na celu promowanie młodych projektantów. Zadaniem uczestników konkursu było zaprojektowanie zestawu bielizny (biustonosz i figi) w kategoriach Pret-a-Porter oraz Premiere Vision. Formuła konkursu podzielona została na 3 etapy, a rozstrzygnięcie ostatniego z nich odbyło się drugiego dnia konferencji - 9 maja o godz. 15.30. Zakwalifikowane do 3-go etapu projekty w kategorii Pret-a-porter uszyte zostały przez firmę Alles. W kategorii Pret-a-Porter Jury konkursu postanowiło uhonorować I-szym miejscem i trzymiesięcznym stażem w firmie Alles - Neli Ćwiek; miejscem II-gim oraz nagrodą od firmy ALLCOMP (licencja oprogramowania Optitex wraz ze szkoleniem) - Kamilę Kłos. W kategorii Premiere Vision miejsce I-sze i nagrodę od firmy AMANN (2.000 zł) zdobyła Agata Flis, zaś II-gie miejsce i prezentację projektantki w na stronach fashionbusiness.pl (nagroda PROMEDIA) - Emilia Staniszewska.

Zwyciężczyniom konkursu gratulujemy nagród, zaś Organizatorom wspaniałej branżowej imprezy! Czekamy na kolejną edycję.

www.bodywearpoland.pl