2014-11-19

Podsumowanie 11. edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland

Tłumy gości, rozmowy z projektantami i pełne przymierzalnie w strefie SHOWROOM - tak wyglądała jedenasta odsłona największej modowej imprezy w Polsce. Goście FashionPhilosophy Fashion Week Poland poza pokazami w Centrum Promocji Mody przy łódzkiej ASP oraz w hali Expo Łódź mogli wysłuchać wykładów panelu Let Them Know, obejrzeć wystawę Young Fashion Photographers Now, a także zobaczyć specjalnie przygotowane na tę okazję zestawienie filmów modowych w ramach Fashion Film Festival Review.

 
Dawid Tomaszewski

Esencją Fashion Week Poland są pokazy kolekcji polskich i zagranicznych projektantów. Podczas uroczystej Gali swoje kolekcje zaprezentowali zagraniczni projektanci - Claudia Danna oraz Nuno Gama z Moda Lisboa (Lisboa Fashion Week), zaś podczas trwania Fashion Week Poland pokazy można było oglądać na trzech różnych wybiegach. Na Designer Avenue przedstawiono kolekcje na sezon wiosna - lato 2015, których autorami byli: Confashion, Magda Floryszczyk, NAH-NU Katarzyna Skorek, Katarzyna Łęcka, Kędziorek, Nanko, Bajer Ola - Bola, Ranita Sobańska for 4F, Odio i Jakub Pieczarkowski, Malgrau, Natasha Pavluchenko, Łukasz Jemioł Basic, Aga Pou, Jarosław Ewert, Aleks Kurkowski, Nenukko, Michał Szulc SOLD, Dawid Tomaszewski. Na wybiegu Off Out Of Schedule zobaczyliśmy projekty Pauliny Ptashnik, Kas Kryst, Acephala, The Puppies, Baiba Ladiga, Romana, Zwyrd, Moniki Gromadzińskiej. Na wybiegu Studio (będącym inkubatorem dla młodych projektantów, którzy zostali wyróżnieni przez Radę Programową) zobaczyliśmy kolekcje Edyty Pietrzyk, IKI, Vasilije Kovacev (Serbia Fashion Week), Julii Piotrowskiej, P|AGE, Karoliny Marczuk, Klaudii Markiewicz.

Nuno Gama
Claudia Danna
Jarosław Ewert
Aga Pou
Confashion
Baiba Ladiga

Między pokazami ogromnym zainteresowaniem cieszyła się strefa Showroom. To tutaj projektanci oraz przedstawiciele marek modowych spotykali się z gośćmi FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Podczas ostatniego dnia wstęp do Showroom’u był otwarty, a w zakupach pomagały Personal Shoppers - osobiste stylistki, które na co dzień ubierają gwiazdy, współpracują ze stacjami telewizyjnymi i magazynami modowymi.

Kędziorek
Malgrau
Nanko

Poza salą pokazową i strefą Showroom goście Fashion Week mogli wziąć udział w panelach tematycznych, szkoleniach i warsztatach. Let Them Know to cykl specjalistycznych szkoleń (podzielony na panele studenckie i biznesowe), będący odpowiedzią na potrzeby polskiego rynku mody. Wykłady prowadzone przez wybitnych specjalistów wiążą się z ideą kreacji przyszłości biznesu mody. Jednym z nich był Panos Sofianos, nazywany królem jeansu.

Natasha Pavluchenko
Odio i Jakub Pieczarkowski
Romana

Polski Tydzień Mody organizowany jest od pięciu lat. W tym czasie zdobył uznanie wielu polskich i zagranicznych redaktorów mody, projektantów i stylistów, którzy regularnie przyjeżdżają do Łodzi, by poznać trendy na nadchodzące sezony. Dwa razy w roku, podczas wiosennej i jesiennej edycji, swoje projekty prezentuje tu kilkudziesięciu designerów. Kolekcje przygotowywane są wiele miesięcy wcześniej, a o tym, która z nich zostanie pokazana na wybiegu decyduje Rada Programowa. Łódź, jako miasto przemysłów kreatywnych, tworzy idealny klimat dla artystycznych wydarzeń i nawiązuje do swojej włókienniczej historii.

Karolina Marczuk
Klaudia Markiewicz
Ranita Sobańska for 4F
IKI
PAGE

www.fashionweek.pl / foto: Łukasz Szeląg