2016-03-02

Targi Mody Poznań - wiosna 2016 - podsumowanie wydarzenia

Wiosenną edycję targów odwiedziło niemal pięć tysięcy zwiedzających z kilkunastu państw. Uczestnicy szczególnie docenili obecności nowych marek z Polski i zagranicy oraz jakość oferty wystawców.

Targi mody w Poznaniu niezmiennie pozostają przy biznesowej formule wydarzenia. To tutaj są weryfikowane pierwsze modele kolekcji pod względem krojów, kolorów i materiałów. Przez trzy dni trwania imprezy nową ofertę zaprezentowało niemal czterysta pięćdziesiąt firm i brandów z różnych zakątków świata. Na ekspozycji pojawiły się wszystkie firmy wyróżnione w 2016 roku znakiem Polska Moda (osiemnaście firm odzieżowych, obuwniczych i jubilerskich), byli też młodzi projektanci obecni w Strefie BezliQ, a także znani zagraniczni producenci oraz dystrybutorzy, m.in. Pierre Cardin, Passigatti, Caprice, Clarks, Fly London czy Hogl.

Pierwszego dnia wydarzenia odbył się Wieczór Branżowy połączony z galą projektu Polska Moda oraz ogłoszeniem zwycięzców Złotego Medalu MTP. Na wybiegu pojawiły się modelki w nowych wzorach Paola Collection, SU, Kastor, Senso, High Fashion, Sun of Gaba, Ezuri, Redi Fashion, P&V, Tova, Getex, Marselini, Faber, Seyes, Verssen, Koma, Lanieri Fashion oraz Sempre. Pokaz zamknęli Ambasadorzy projektu: Rafał Maślak, Agnieszka Basińska, Alicja Chrząszcz, Katarzyna Fornalkiewicz oraz Martyna Chmielewska. Dziewczyny, wybrane drogą ogólnokrajowego castingu, zachwyciły publiczność swoim temperamentem i idealnie dobranymi sukniami. Prezentacji towarzyszył koncert na żywo w wykonaniu Mateusza Ziółko, zwycięzcy The Voice of Poland.

Ważnym punktem programu wieczornej uroczystości jest zawsze moment wręczenia nagród - Złotego Medal MTP dla Salonu Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych BTS. W tym roku statuetki zostały przyznane za produkty: · COCCINÉ HOME LINE - zestaw do pielęgnacji skór marki Dakoma · obuwie męskie DUO MEN model 706 - Duo Men · podszewkę obuwiową bezchromową „EKOBIO” - Garbarnia Nadarzyn · kurtkę męską model GASTON - Verssen · skórę bydlęcą obuwiową „CELIKA NESCA” - Kemax · ramoneskę damską MONIKA - Tomax · skórzane paski męskie „BIZNES AUTOMATIC” - Paspol · zestaw młodzieżowy „ZŁOTY WĄŻ” - Zespół Szkół Skórzano-Odzieżowych, Stylizacji i Usług w Radomiu.

Nowością Targów była Noc Zakupów BezliQ, gdzie wszyscy miłośnicy mody - nie tylko branżyści - mogli znaleźć coś dla siebie w promocyjnych cenach. Zwieńczeniem eventu były pokazy mody w Sali Ziemi. Idea przypadła do gustu poznaniakom, więc planowana jest kolejna edycja, zorganizowana na jeszcze większą skalę.

Jak co roku, w trakcie trwania Targów Mody Poznań, odbywały się liczne szkolenia marketingowe i sprzedażowe. Wykłady prowadzili specjaliści z marketingu, visual merchandisingu oraz sprzedaży. Uczestnicy mieli okazję, aby dowiedzieć się m.in. jak wykorzystać potencjał sklepu stacjonarnego do budowania zaangażowania w mediach społecznościowych, promować markę na YouTube i Intstagramie oraz jak zmotywować własnych sprzedawców, aby lepiej odpowiadali na potrzeby klientów.

Codziennie na wybiegu w Alei Lipowej można było zobaczyć najgorętsze trendy na najbliższe dwa sezony: koronki, sukienki i spódnice za kolano o kroju litery „A”, futra, skórzaną odzież, kapelusze z szerokim rondem i wielobarwne stylizacje dla mężczyzn. Stuprocentowa frekwencja na pokazach wskazuje na to, że właśnie takich kolekcji możemy się spodziewać w najbliższym czasie na wieszakach sklepów odzieżowych.

Kolejna edycja Targów Mody Poznań odbędzie się w dniach 29-31 sierpnia 2016 roku. Serdecznie zapraszamy!

www.targimodypoznan.pl / fanpage
www.polskamoda.pl / fanpage