CPD Düsseldorf - Wielki apetyt na przyszłą zimę

cpd - międzynarodowe targi branżowe mody damskiej i akcesoriów - są optymalnie przygotowane na spotkanie z międzynarodową publicznością. Targi, odbywające się w Düsseldorfie w dniach 07-09 luty 2010 r., prezentować będą 1010 kolekcji, w tym wielką liczbę nowych marek, przedstawiając ofertę najnowszej modnej sylwetki na sezon jesień/zima 2010/11. W ogólnej trudnej sytuacji gospodarczej targi cpd uzyskały wynik na tym samym poziomie, co porównywalna edycja z zeszłego roku oraz nieco lepszy wynik niż zeszłoroczna edycja lipcowa. W tendencjach na przyszłą zimę dominować będą style pełne zmysłowości, przyczyniając się do jeszcze większej atrakcyjności na zimną porę roku niż na lato. Modowe tendencje oscylują między wymiarem globalnym i regionalnym, w kanale czasowym od przeszłości do przyszłości, w równowadze między rzeczywistością i fantazją, w kalkulacji od racjonalności do emocji oraz w polaryzacji między standardem i awangardą. Tendencje modowe na sezon jesień/zima 2010 stawiają na ekstremizm, zgodnie ze znanym hasłem „przeciwności przyciągają”. I właśnie ten stan rzeczy przedstawi najbliższa edycja targów cpd.

Centralną osnową targów jest rozpoczęta w lipcu 2009 roku ich restrukturyzacja, polegająca na wyrafinowanej definicji poszczególnych nowych segmentów modowych. Na nadchodzącą edycję przebudowano wszystkie segmenty modowe, a targi zaprezentują się w kompleksowej i innowacyjnej dizajnerskiej oprawie. Nową, atrakcyjną sylwetkę otrzymają takie światy mody, jak Luxury Woman’s Wear, Maternity oraz moda dla dużych rozmiarów Big is Beautiful, a także segment Concept 11, Gallery oraz Decorate. Wszystkie te segmenty odzwierciedlają modowe prądy w całej mody damskiej.

Realizowany w kooperacji z Ente Moda Italia - EMI oraz z firmą Honegger segment Italian Suite został znacznie rozbudowany i wielokrotnie zwiększył liczbę wystawców. Również w następnych sezonach swoje miejsce w tym segmencie znajdą dalsze liczne włoskie topowe marki modowe. Targi mody cpd w Düsseldorfie oferują krajowym i zagranicznym handlowcom branży mody koncepcję oferty modowej doskonałe dopasowaną do ich potrzeb, stając się tym samym rzetelną platformą dla korzystnego biznesu.

- Targi cpd pokażą swoim gościom, że przygotowaliśmy dla nich imprezę o zupełnie zmienionym obliczu. - wyjaśnił dyrektor Igedo, Philipp Kronen w czasie konferencji prasowej w InterContinental Düsseldorf z okazji inauguracji targów cpd - W ubiegłym roku dokonaliśmy modowej restrukturyzacji cpd, obecnie jesteśmy z tej realizacji bardzo zadowoleni, pomimo trudnej sytuacji gospodarczej. Nadchodzące sygnały i ogólny rezonans ze strony rynku są pozytywne, co umacnia nas w przekonaniu, że na bazie najbliższej edycji cpd będziemy mogli dalej ulepszać tegoroczną edycję lipcową. Zaś handlowcy, którzy od dłuższego czasu nie odwiedzali naszych targów, będą musieli koniecznie sami przekonać się, jak wielkie przemiany dokonały się na targach.

Przegląd nowych segmentów modowych na cpd:

LUXURY WOMAN’S WEAR - to nowa platforma dla mody całodziennej, koktajlowej i wieczorowej o wysokiej jakości. Sama oferta wystawców w segmencie Luxury Woman’s Wear została asortymentowo podzielona przez wprowadzenie między nimi małych saloników, gdzie handlowcy mogą skorzystać z wyszukanego serwisu w intymnej modowej atmosferze.

MATERNITY - modą ciążowa - prezentuje zupełnie nowy świat ubiorów na okres ciąży. Segment Maternity został po raz pierwszy opracowany w postaci osobno zdefiniowanej aranżacji. Odwiedzający Maternity wchodzi do innego, własnego świata poświęconego, także pod względem dizajnu, najważniejszym tematom okresu ciąży oraz rodziny. Z udziałem ponad 30 marek na targach cpd segment ten oferuje handlowcom jedną z największych targowych ofert mody ciążowej w Europie.

BIG IS BEAUTIFUL. Igedo Company we współpracy z czasopismem modowym BIG IS BEAUTIFUL, walcząc ze wszystkimi przesądami związanymi z kobietami o większym formacie, powołali wspólnie na targach cpd luty 2010 segment o tej samej nazwie. Stworzono świat nowoczesnej. świeżej i aktualnej mody w większych rozmiarach, pokazującej wszystkie tendencje i segmenty świata mody damskiej - od odzieży, przez akcesoria, bieliznę, obuwie i jeszcze wiele więcej. Wszystko to skoncentrowane jest na temacie „rozmiar z plusem”, łącznie z rozmiarami przejściowymi. Ponadto, zorganizowane zostaną seminaria poświęcone poradom w zakresie stylistyki, tworząc w ten sposób platformę informacyjną dla zainteresowanych handlowców.

ITALIAN SUITE - kooperacja z organizacją włoską Ente Moda Italia (EMI) oraz z firmą Honegger - przyciągnęła do segmentu włoskie marki z wyższej półki. Wielkość tego segmentu podwoiła się w stosunku do ubiegłej, premierowej edycji lipcowej. Prezentujemy prawie 50 znanych marek i wysokiej jakości kolekcje „made in Italy”. Oferta tego segmentu obejmuje szeroki zakres - od odzieży, przez akcesoria, do obuwia. To prawdziwy magnes dla handlowców poszukujących świeżych, atrakcyjnych i autorskich kolekcji.

Po raz kolejny kreatywnym sercem targów jest, także powiększony, segment GALLERY (tradycyjnie w hali 9). W Gallery na odwiedzających oczekuje ekskluzywny miks kreatywnych kolekcji z Niemiec i z zagranicy, a wszystkie marki kryją w sobie wielką indywidualność, przydając każdemu asortymentowi szczególnej autorskiej nuty.

Segment CONCEPT 11 - to inscenizacja kolekcji z grupy lifestyle i z wyższej półki. Concept 11 prezentuje bogatą mieszankę stylów i marek, kolekcje dla młodych kobiet, świadomych swojej wartości, przykładających dużą wartość do dizajnu, jakości oraz inscenizowania swojej osobowości.

DECORATE - THE WORLD OF ACCESSORIES - to platforma dla wszystkich dodatków sprawiających, że ubiór staje się czymś szczególnym. Szeroki zakres akcesoriów - od nakryć głowy czy biżuterii do eleganckich torebek, szali i innych detali - umożliwia handlowcom uzupełnienie lub poszerzenie asortymentu w swoim sklepie. Wielkość tego segmentu podwoiła się w stosunku do ubiegłej edycji lipcowej.

BOUTIQUE - to prezentacja indywidualnych kolekcji mody damskiej w segmencie cenowym od średniego do podwyższonego.

MODERN ESSENTIALS - to dział z silnymi handlowo kolekcjami

Nowe impulsy
Kontynuując, zainicjowaną w 2006 r., tradycję oferowania w Düsseldorfie niecodziennej platformy dla progresywnej i świeżej mody, organizatorzy konkursu dla projektantów pt. DESIGN AM RHEIN (tj. Igedo Company w kooperacji z Akademią Mody & Designu w Düsseldorfie - AMD) zapalą światła rampy dla utalentowanych europejskich dizajnerów. W tym kreatywnym konkursie zostanie wyłonionych maksymalnie 10-ciu finalistów, którzy na targach pokażą swoje kreacje na specjalnym pokazie mody - w niedzielę, 7 lutego 2010 r., o godz. 16:00, na scenie w Showcase Düsseldorf. Będą mogli także nawiązać na targach międzynarodowe kontakty, ważne dla dizajnerskiej kariery.

Serwis targowy
Uzupełnieniem oferty targów cpd będzie bogaty program imprez, pokazów trendów i seminariów informacyjnych. Całość branży mody z Niemiec, z Europy i całego świata będzie mogła w czasie 3 dni targowych na cpd pozyskać wszystkie niezbędne informacje modowe: 22 pokazy organizowane w specjalnym segmencie SHOWCASE DÜSSELDORF oraz seminarium nt. trendów, organizowane przez Igedo we współpracy z Niemieckim Instytutem Mody i czasopismem branżowym TextilWirtschaft.

Ponadto została znacząco ulepszona struktura cenowa biletów wstępu. Odwiedzający będą mogli z większą łatwością niż dotychczas nabywać bilety wstępu w internecie w systemie Online-Ticket-Shop. Odwiedzający cpd po raz pierwszy dokonują uprzednio internetowej rejestracji Online-Registration, gdzie otrzymują własny login konieczny do zakupu biletu w internetowym Ticket-Shop. Bilety wstępu uprawniają do darmowych dojazdów na targi komunikacją publiczną i pociągami regionalnymi. Potwierdzenie zakupu biletu można przed wyjazdem wydrukować w domu dla okazania w czasie dojazdu. Zakup w internecie pozwala zaoszczędzić czas oczekiwania przy kasie targowej, chociaż istnieje także możliwość zakupu na miejscu.

Najbliższa edycja targów CPD odbędzie się w dniach 07-09 luty 2010 r. na terenach targowych w Düsseldorfie, a edycja lipcowa w dniach 25-27 lipiec 2010 r.

Informacje o targach CPD : www.cpd.de

Kontakt w Polsce:
Krystyna Sławska, Igedo Company Düsseldorf, 00-074 Warszawa, ul. Trębacka 4
tel. 22/6309 610, faks 22/6309 747, kom. 606 702 714, e-mail: kslawska@kig.pl

Foto: serwis Igedo Company