Międzynarodowe Targi Poznańskie, 2-4 września 2009 r.
Salon Mody FAST FASHION / Targi Tkanin i Dodatków dla Przemysłu Odzieżowego TEX-STYLE / Kontraktacje NEXT SEASON - Salon Odzieży, Obuwia i Dodatków

Zawsze na bieżąco. Targi odzwierciedlają zmiany na rynku nie tylko pod względem ekonomicznym. Są również barometrem kierunków rozwoju branży. Na rynku obserwujemy zwiększenie tempa, w jakim zmieniają się kolekcje odzieży. Coraz bardziej liczy się nieustanna aktualizacja oferty handlowej tzw. „szybka moda”. Jeszcze nie tak dawno obowiązywały tylko dwa sezony: wiosna-lato i jesień-zima. Dziś nowe wzory pojawiają się w sklepach nawet co dwa tygodnie. Okazją do dokonania zamówień kolekcji na aktualny sezon będzie debiutujący w dniach 2-4 września 2009 r. Salon Mody FAST FASHION, czyli targi mody w czasie teraźniejszym. Podczas pierwszej edycji Salonu kolekcje odzieży i dodatków na bieżący sezon jesień-zima 2009/2010 zaprezentuje 20. producentów i przedstawicieli polskich oraz zagranicznych marek. Nowe wydarzenie biznesowe adresowane jest do handlowców poszukujących stałej aktualizacji swojej oferty w obszarze odzieży damskiej, męskiej, młodzieżowej i dziecięcej oraz dodatków, takich jak: nakrycia głowy, szale, krawaty, rękawiczki, paski, torebki, biżuteria. Salon FAST FASHION będzie towarzyszyć Kontraktacjom NEXT SEASON (Salon Odzieży, Obuwia i Dodatków) i BODY STYLE (Salon Bielizny i Mody Plażowej) oraz Targom Tkanin i Dodatków dla Przemysłu Odzieżowego TEX-STYLE. Tak szerokie spektrum wydarzeń dla branży odzieżowo-tekstylnej, które odbywają się w jednym terminie na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich będzie okazją do kompleksowego zapoznania się z najnowszą ofertą znakomitych firm.

Platforma kooperacji. Po raz pierwszy targi TEX-STYLE odbywają się pod nową nazwą Targi Tkanin i Dodatków dla Przemysłu Odzieżowego oraz w zmienionej aranżacji, która pozwoli wystawcom jeszcze lepiej realizować cele biznesowe, a handlowcom ułatwi orientację w prezentowanej ofercie tekstyliów, dodatków krawieckich, specjalistycznych programów do komputerowego przygotowania produkcji. Ekspozycja zlokalizowana zostanie w trzech pawilonach: 9, 6 i 6A. Wrześniowe targi TEX-STYLE będą miejscem nawiązywania efektywnej współpracy z producentami i importerami komponentów niezbędnych do produkcji odzieży, m.in. z Polski, Danii, Holandii, Portugalii. Będą również areną wystąpień narodowych producentów i importerów tkanin oraz gotowych wyrobów odzieżowych z Turcji i Chin. Do Poznania przyjadą przedstawiciele 14 firm tureckich oraz blisko 160 wystawców reprezentujących chińskie firmy odzieżowe i tekstylne. Uroczyste otwarcie chińskiej ekspozycji narodowej, z udziałem ambasadora Chin pana Sun Rongmin, odbędzie się pierwszego dnia targów - 2 września, o godzinie 10.30, na scenie w pawilonie 6A.

Udany start w nowy sezon. Jak pokazują statystyki I półrocza, rok 2009 to czas weryfikacji strategii i szansa na umocnienie pozycji dla najlepiej zarządzanych firm. Realizacji ambitnych celów biznesowych i marketingowych sprzyja największa w Polsce platforma prezentacji i kontraktacji kolekcji mody na przyszły sezon - Kontraktacje Next Season - Salon Odzieży, Obuwia i Dodatków wraz z Salonem Bielizny i Mody Plażowej Body Style. Oba wydarzenia trwale wpisały się do kalendarza najważniejszych wydarzeń dla branży odzieżowej i bieliźniarskiej w Polsce.

Handlowcy, którzy odwiedzą wrześniowe Kontraktacje Next Season będą mogli obejrzeć i zamówić kolekcje na sezon wiosna-lato 2010 sygnowane przez polskie, niemieckie, słowackie, włoskie, węgierskie, austriackie, brazylijskie, australijskie i holenderskie marki. Zaprezentowanych zostanie ponad 250 marek mody damskiej, męskiej, dziecięcej i młodzieżowej. Na życzenie handlowców po raz pierwszy w przestrzeni Next Season pojawi się segment obuwia z ofertą ponad 70 znakomitych europejskich marek obuwniczych.

Wrześniowe kontraktacje odbędą się ponownie w przestronnym, nowoczesnym pawilonie 5. Aby ułatwić handlowcom orientację w ofercie Salonów, poszczególne segmenty mody oznaczone zostaną kolorami: fioletowym (moda damska), bordo (moda męska), żółtym (moda dziecięca), zielonym (akcesoria), pomarańczowym (bielizna i moda plażowa), granatowym (obuwie). Nad targowymi alejkami umieszczone zostaną nazwy segmentów. Wsparciem dla handlowców będzie również specjalnie przygotowane plany ekspozycji, natomiast orientację w stylistyce najnowszych kolekcji oraz podejmowanie strategicznych decyzji dotyczących współpracy ułatwią odbywające się przez pierwsze dwa dni trwania kontraktacji - handlowe pokazy mody.

Nie przegap!
· Oryginalne wzornictwo, wysoka jakość, rozsądna cena

W ofercie uczestników wrześniowych kontraktacji znajdą się między innymi kolekcje autorskie, ekskluzywna odzież z ekologicznych materiałów - bawełny, lnu (również lnu z apreturą z aloesu), jedwabiu, bambusa, ramii, konopi, wiskozy. Prezentowana będzie również odzież okazjonalna na bankiety, wesela, komunie, wyjścia do teatru lub pracy, sukienki wizytowe, koktajlowe i wieczorowe. Nie zabraknie kolekcji odzieży w dużych rozmiarach, kolekcji dostępnych w krótkich seriach, uszytych z wysokiej jakości materiałów i starannie wykończonych, charakteryzujących się oryginalnym wzornictwem i rozsądną ceną. Handlowcy będą mogli zamówić również nakrycia głowy, jedwabne szale i apaszki, torebki, sztuczną biżuterię, a także kolekcje obuwia ze skór cielęcych, jagnięcych, kozich, licowych lub zamszowych oraz przezroczystego silikonu modyfikowanego - zapowiadanych jako hit przyszłego sezonu. Interesującą propozycją będą klapki, sandały i baleriny wykonane ze skór owczych. W ofercie wystawców znajdą się również „buty z klimatyzacją”, z opatentowanymi rozwiązaniami technologicznymi umożliwiającymi wentylację i odprowadzanie wilgoci, redukcję wstrząsów w trakcie chodzenia.

· Seminaria, wykłady, prezentacje - przepisy na sukces

Wrześniowe kontraktacje koncentrować będą się na takich wartościach jak efektywność spotkań biznesowych oraz poszerzenie wiedzy z obszaru tendencji w modzie oraz zarządzaniu marką w ramach cyklu specjalistycznych seminariów. Jesienią seminaria odbędą się w dwóch blokach tematycznych. Pierwszego dnia targów specjaliści przedstawią portfolio tendencji w tkaninach i dodatkach na sezon jesień-zima 2010/2011 oraz odzieży ready-to-wear w sezonie wiosna-lato 2010. Wykład przygotowany przez redakcję czasopisma i portalu „moda.com.pl” dotyczący tendencji w tekstyliach wzbogacony zostanie prezentacją próbek materiałów odzieżowych i bieliźniarskich oraz pasmanterii na przyszły sezon. W drugim dniu targów seminaria dedykowane będą zagadnieniom zarządzania marką, efektywnej komunikacji marketingowej przekładającej się na efekty sprzedażowe oraz tematyce Visual Merchandisingu, czyli zwiększeniu sprzedaży poprzez odpowiednią ekspozycję produktów w sklepie. Charyzmatyczni prelegenci odpowiedzą na pytania jak dostrzec i wykorzystać pojawiające się na rynku szanse. Na pytania jak stworzyć idealne warunki sprzedażowe, na czym polega sugestywna sprzedaż oraz jak zidentyfikować preferencje konsumenckie odpowie Marcin Gieracz z Rubikom Strategy Consultants. Podczas seminarium przygotowanego we współpracy z poznańskim Uniwersytetem Ekonomicznym przedstawione zostaną zagadnienia dotyczące znaczenia marki na rynku odzieżowym oraz najnowsze wyniki badań prowadzone wśród użytkowniczek markowej odzieży. Seminaria odbywać się będą w przestrzeni Speaker’s Corner zlokalizowanej w pawilonie 9 - Salon Mody Fast Fashion.

Chwila relaksu w strefie wypoczynku

Nowością w przestrzeniu Kontraktacji Next Season oraz Body Style będą Strefy Wypoczynku zaaranżowane w dwóch klimatach - „Kawa z Mlekiem” oraz „Owocowe Orzeźwienie”. Tutaj w atmosferze relaksu będzie można kontynuować rozmowy biznesowe przy filiżance aromatycznej kawy lub szklaneczce orzeźwiającego soku. Partnerem Strefy Wypoczynku jest firma HF Helvetia Furniture.

3 x naj... - prestiżowe wyróżnienia

Już pierwszego dnia targów - 2 września, podczas uroczystej Gali Nagród na Wieczorze Branżowym Wystawców poznamy najlepsze wzory tekstyliów, odzieży, obuwia i dodatków prezentowane na wrześniowych targach Tex-Style oraz Salonach: Next Season, Body Style, Fast Fashion. Zostaną one uhonorowane Złotym Medalem MTP, najcenniejszym trofeum jakie można zdobyć na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Złoty Medal stanowi potwierdzenie wyjątkowych walorów estetycznych, funkcjonalnych lub innowacyjności nagrodzonego produktów, natomiast najlepsze stoiska, które sprzyjają realizacji strategii marketingowej firmy podczas targów Tex-Style oraz Salonu Fast Fashion wyróżnione zostaną nagrodą Acanthus Aureus. Podczas Gali nagrodzone zostaną również najlepsze strony internetowe polskiej mody w ramach trzeciej edycji konkursu organizowanego przez wydawnictwo Promedia - Fashion Website Awards 2009. Wyróżnienia zostaną przyznane w trzech kategoriach: producent/importer, handel oraz po raz pierwszy w kategorii projektant.

Kolejna edycja TARGÓW MODY W POZNANIU odbędzie się w dniach 2-4 marca 2010 r.

Więcej informacji o kontraktacjach Next Season na www.next-season.mtp.pl