news
NEWS__I__Projektanci__I__Przeczytaj o...
NEWS 1 ___ NEWS 2 ___ NEWS 3 ___ NEWS 4 ___ NEWS 5 ___ NEWS 6

2017-12-15

MOHITO - Little Princess Christmas Time

Na czas świątecznych celebracji projektanci MOHTO przygotowali kolekcje dla mamy i córki pełną lśniących materiałów, kardiganów ze zdobieniami i rozkloszowanych sukienek. Wśród użytych tkanin znajdziemy miękki welur, romantyczne koronki i lekki tiul. Pojawią się także eleganckie akcesoria - ozdobne opaski do włosów i czerwone torebki w sam raz na wieczorne wyjścia. Ubrania i dodatki ze świątecznej sesji zdjęciowej są dostępne w wybranych salonach MOHITO w całej Polsce oraz na stronie www.MOHITO.com

Błyszczące cekiny to idealni towarzysze grudniowych imprez. Wśród najnowszej propozycji marki można je znaleźć zarówno na wieczorowych sukienkach, jak i wygodnych T-shirtach. W odświętnej palecie kolorystycznej prócz czerwieni pojawia się złoto, burgundy i pudrowy róż.

Nadchodzące spotkania z przyjaciółmi i rodziną zasługują na wyjątkową oprawę, a modele dla mamy i ich mniejszy odpowiednik dla córki dodadzą im szczególnego charakteru. W linii specjalnej każda klientka znajdzie coś dla siebie. Fanki klasycznej elegancji postawią na kobiece sukienki, a miłośniczki casualowych stylizacji wybiorą mieniące się spodnie i proste marynarki. Ubrania dla dziewczynki są dostępne w rozmiarach 104-152, dla kobiet w standardowej rozmiarówce.


20178-12-15

Relax it’s Christmas - malarskie święta z RISK Made in Warsaw

Nic nie daje tak odetchnąć od rzeczywistości, jak sztuka - to sprawdza się od tysięcy lat. I nic tak nie działa na poprawę humoru, jak ubranie, w którym czujesz się pięknie i wygodnie.

Te stwierdzenia to punkt wyjścia do świątecznej sesji marki RISK, która połączyła zdjęcia z fragmentami obrazów z Rijksmuseum. Czyli RISK w RIJKS. Obrazy na żywo są do obejrzenia tylko w muzeum, ale świąteczne model ubrań RISK może mieć każdy kto tego zapragnie. Z okazji świąt otrzymacie czerwień i czekoladę, a wszystko w malarskim wydaniu.

Wśród modeli zwraca uwagę czerwony szal z wielkim kapturem - nie uda się w nim zmarznąć nawet tym, którzy zwykle zimą unikają czapek, a rękawiczki gubią - ma gigantyczne kieszenie, które pomieszczą Ipada, portfel plus ręce. To świetny pomysł na prezent.

www.riskmadeinwarsaw.com


2017-12-15

Let it snow, let it glow - najpiękniejsze modowe święta tylko z House

Za oknem coraz mroźniej, więc to najwyższy czas, by z uwagą przyjrzeć się najnowszym zimowym trendom i poszukać inspiracji, jak ubrać się i na rodzinne spotkanie wigilijne, i na imprezę w gronie przyjaciół. By umilić czas oczekiwania na biały puch z nieba, pieczenie piernika i rozpakowywanie prezentów House przygotował zimową kolekcję świąteczno - sylwestrowych ubrań i dodatków, w której każdy znajdzie coś dla siebie.

Propozycja House’a to miks najciekawszych zimowych trendów - eleganckiej nonszalancji, połączonej z rockowymi akcentami i wzbogaconej dużą dawką poczucia humoru. W tym sezonie rządzi czerwień, swetry o grubym wyraźnym splocie, fakturowane tkaniny i fasony oversize. Dziewczyny pokochają góry z zalotnie odkrytymi plecami zestawione z mini spódnicami oraz koktajlowe, koronkowe sukienki połączone z ciepłymi oversizowymi swetrami. Cekinowa sukienka (w zawsze modnej czerni) zestawiona z nowoczesną w kroju marynarką lub ramoneską jest idealnym outfitem dla każdej fanki rockowego stylu. Całość wieńczy efektowna biżuteria i dodatki - welwetowe chokery, fantazyjne torebki i najmodniejsze buty z ciekawymi akcentami. Każdą stylizację uzupełniają najmodniejsze okrycia wierzchnie - stonowane, ale nie nudne płaszcze (np. camelowy płaszcz jednorzędowy), kolorowe puchówki i dziewczęce parki. Gdy temperatura gwałtownie spadnie, warto postawić na mięsiste szale i najmodniejsze w tym sezonie okrycia głowy - czapki z pomoponami.

Mężczyzna House w kolekcji gwiazdkowej znajdzie dla siebie casualowe bluzy, klasyczne kraciaste koszule, modne, grube swetry i trendowe spodnie, które doskonale sprawdzą się w każdej sytuacji. Uniwersalny charakter zestawów podkreślają wyraziste kurtki w sportowo eleganckiej stylistyce oraz skórzane trapery typu worker boots. Czerń, kobalt, nasycona zieleń i bordo to najmocniejsze kolory wokół, których każdy modny chłopak zbuduje swoją warstwową stylizację.

Zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn House przygotował serię zabawnych zimowych swetrów, które z przymrużeniem oka komentują najbardziej charakterystyczne elementy związane ze świętami (np. renifer, niedźwiedź czy postać św. Mikołaja). W kolekcji „House X-Mas” (tym razem już tylko dla dziewczyn) znajdziemy też propozycję ubrań i dodatków na zimowy poranek w gronie najbliższych przyjaciółek - polarowe dresy i zabawne onesie w kształcie uroczych zwierząt.

„House X mas” to nie tylko źródło inspiracji, jak wyglądać modnie podczas tegorocznych świąt i karnawału. To także garść pomysłów na zabawne, ciekawsze i nieoczywiste prezenty (termofor ukryty w pluszowym króliczku, dizajnerski kubek czy etui na telefon w kształcie piernikowego Ciastka), którymi możemy obdarować naszych przyjaciół i najbliższych.

Zdjęcia do świątecznego lookbooka powstały w malowniczym domu w polskich górach, zaś jedną z twarzy House X-Mas została Katarzyna Smolińska, znana z pierwszej edycji Top Model.

www.house.pl


2017-12-15

Sylwestrowy lookbook marki SINSAY

Na zbliżający się świąteczny czas marka SiNSAY przygotowała mini kolekcję pełną eklektycznych połączeń oraz oryginalnych fasonów. W oczekiwaniu na szaleństwo sylwestrowej nocy projektanci puścili wodze fantazji i stworzyli projekty, które dodadzą stylizacjom blasku!

Motywem przewodnim świąteczno-karnawałowych propozycji SiNSAY jest błysk. Wielbicielki brokatu oraz cekinów będą mogły wybierać pomiędzy kombinezonem z odkrytymi ramionami, metalicznym body, a sukienką z ozdobną srebrną nitką.

Idealny sylwestrowy look nie może obejść się bez dodatków. SiNSAY proponuje bogato zdobione chokery, oryginalne paski oraz botki na słupku w odważnym czerwonym kolorze.

Odliczanie do szalonych zabaw sylwestrowych - czas start!

www.sin-say.com


2017-12-06

Stylowe święta z marką EMOI

Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy i magiczny czas, który wymaga równie wyjątkowej modowej oprawy. Kolacja wigilijna, spotkania z rodziną i przyjaciółmi - niezależnie od okoliczności warto czuć się dobrze i stylowo, podkreślając tym samym ten szczególny czas w roku. Jeśli w natłoku świątecznych przygotowań wybór stroju zostawiłaś na ostatnią chwilę - nadchodzimy z pomocą. Polska marka Emoi, która tworzy eleganckie i ponadczasowe ubrania, będzie idealnym rozwiązaniem by stworzyć stylizacje w świątecznym klimacie, a dodatkowo wyglądać kobieco i z klasą. Zobacz nasze propozycje, zainspiruj się i olśnij wszystkich w te święta!

Świąteczna czerwień
W świątecznej palecie barw czerwień gości już od dawna (nie tylko za sprawą stroju Świętego Mikołaja). Przewija się w bożonarodzeniowych dodatkach, dekoracjach czy prezentach, ale sprawdzi się też jako królowa wigilijnej stylizacji. W kolekcji Celebration marki Emoi znajdziemy szykowny czerwony kombinezon, który będzie alternatywą dla sukienki, a Ty będziesz czuła się w nim niezwykle kobieco i nieszablonowo. Oryginalnego charakteru nadają mu rozkloszowane koronkowe rękawy z pięknymi haftowanymi kwiatami. Dobierz złotą biżuterię, czarne szpilki, a całość dopełnij czerwoną szminką - w takim wydaniu Mikołaj będzie zbędny! ;-)

Klasyczny duet
Fanki bezpieczniejszych rozwiązań mogą wybrać klasyczny duet czerni i bieli, który zawsze się obroni i wpasuje w każdą okazję. Zestaw Emoi z elegancką białą koszulą i czarne spodnie to idealny wybór na rodzinną kolację czy świąteczny obiad. Możesz też śmiało zmieniać dodatki w zależności od charakteru spotkania. Wiązanie pod szyją nadaje koszuli jeszcze większej elegancji, a dodatkowo jest to bardzo modny element stroju w tym sezonie. Nie musisz się dłużej zastanawiać i postaw na duet idealny.

Mała granatowa
Granatowa sukienka to kolejna propozycja od marki Emoi. Popularną małą czarną możemy śmiało zastąpić jej granatową koleżanką, równie gustowną i kobiecą. Sprawdzi się nie tylko na rodzinnych spotkaniach, ale też np. na firmowej kolacji wigilijnej. Możesz wybrać sukienkę koktajlową z fantazyjnym wycięciem na ramionach albo bardziej wieczorową z przeźroczystymi rękawami w połyskujące kwiaty. Każda z nich sprawdzi się w świąteczne okazje i wpasuje w elegancki charakter Bożego Narodzenia. Z taką sukienką nie musisz się martwić o dodatki, wystarczy minimalistyczna biżuteria, a Ty i tak poczujesz się wyjątkowo.

Świąteczna czerwień, nieśmiertelna klasyka, a może nowa odsłona „małej czarnej”? Niezależnie od tego co wybierzesz w te święta, z ubraniami marki Emoi każda stylizacja będzie strzałem w dziesiątkę, a Ty nie będziesz musiała się martwić o dobre wrażenie. Celebruj te święta modowo!

www.emoi.pl


2017-11-29

Targi Mody Poznań w nowym terminie

Najbliższa edycja Poznańskich Targów Mody potrwa dwa dni - od 21 do 22 lutego 2018 r. Lokalizacja ekspozycji pozostaje bez zmian. Wydarzenie odbędzie się w pawilonach 7, 7A, 8 i 8A na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Uczestnicy są zaproszeni do zwiedzania ekspozycji w godzinach 9°°-17°°. Na wydarzeniu będzie można zobaczyć pełne kolekcje od ponad 400 firm i marek z kilkunastu państw.

Wszystkim uczestnikom polecamy udział w otwartych spotkaniach z ekspertami ds. marketingu i sprzedaży, którzy doradzą publiczności w jaki sposób zwiększyć sprzedaż w sklepie. Podczas targów będą organizowane również pokazy, zarówno liderów, jak i młodych zdolnych projektantów.

Odwiedź największe wydarzenie w Polsce dla przedsiębiorców z branży mody, aby rozwijać swój biznes!

www.targimodypoznan.pl | Facebook: @Targi Mody Poznań | YouTube: Polska Moda


2017-11-29

Zbliża się czas świętowania i zabawy, potrzebna jest mała czarna!

To najbardziej uniwersalna sukienka na świecie, którą każda kobieta powinna mieć w swojej szafie. Przynajmniej jedną. Prosty model odcinany w pasie, który stworzyła w latach 20 Coco Chanel do dziś jest hitem.

Szukasz uniwersalnej małej czarnej? Jeśli chcesz mieć sukienkę, w której pójdziesz na rodzinną kolację, a potem na szaloną imprezę ze znajomymi, sprawdź co nowego proponuje RISK made in Warsaw. Znajdziesz tam takie modele, które spełnią wszystkie Twoje oczekiwania i dopasują się do Twoich potrzeb. Dobierz odpowiednie dodatki, a stworzysz wiele różnych stylizacji z jedną tylko sukienką.

RISKY Motyl to sukienka, którą raz kupujesz, a potem zakładasz na każdą okazję kiedy potrzebna jest mała czarna. Ma klasę, jest oryginalna i nie wymaga talii osy. Jej rękawy, uszyte z dużo cieńszego materiału niż reszta sukienki, miękko się układają, podążając za każdym twoim ruchem - gdy idziesz, tańczysz, gestykulujesz... Jedno jest pewne - nie dasz w niej o sobie zapomnieć. Spełni się w różnych stylizacjach - od ultra kobiecych, przez klasyczne, gotyckie czy ekstrawaganckie w stylu hippie. Można ją nosić do szpilek lub do kryjących rajstop/ legginsów i rockowych botków. Sukienka ta sprawdzi się też kiedy karmisz piersią, a jeśli lubisz oversize’owe fasony wybierz o rozmiar większą.

RISKY Motyl
PADME DRESS
SLIM KIM

PADME DRESS to „mała czarna” dla tych kobiet, które od sztywnej elegancji wolą dziewczęcy luz. W formalnych okolicznościach można nosić ją ze szpilkami i perłami w uszach, a na co dzień - z botkami lub trampkami w trybie casual. Jest idealna, gdy Twoim atutem są biust i nogi, a niekoniecznie talia. Punktem wyjścia do niej jest bluza Padme, obecna już od dawna w kolekcji Riska.

SLIM KIM to model sukienki, o której Kalina Jędrusik zaśpiewałaby, że opływa biodra i biust, bo to niewątpliwie najseksowniejsza mała czarna stworzona w Risku. Jest idealna i bardzo sprytna, uwypukla kobiece kształty, a jednocześnie chowa brzuszek, boczki, wysmukla ramiona. To zasługa sprytnych drapowań, pionowych szwów i podwójnej warstwy materiału. Sprawdza się dzięki temu na wielu sylwetkach. Pasuje do bardzo modnych w tym sezonie stylizacji retro, wystarczy etola albo ozdobna biżuteria aby poczuć w niej retro klimat.

Niezależnie od tego, którą z tych sukienek wybierzesz, będziesz gwiazdą każdej imprezy, bo sukienka jest tak wyjątkowa jak kobieta, która ją nosi.

www.riskmadeinwarsaw.com

autor: Paulina Grajek / Khaki showroom | fot. serwis prasowy Risk Made in Warsaw


2017-11-02

Orsay - Fashion Inspiration - Zima 2017

Wszystko co lśni znowu na topie... Szczególnie w zimowej kolekcji ORSAY. Mieniące się kamienie i cekiny sprawią, że serca zabiją mocniej podczas szalonych nocy. Tajemnicza czerń, temperamentna czerwień oraz barwy kamieni szlachetnych - w tym sezonie najlepiej w wersji tone-in-tone lub colour-blocking. Aksamit, zmysłowa satyna, futra i materiał z efektem skóry - oto mieszanka wykwintnych, zimowych faktur. Na chłodne wieczory idealne będą długie płaszcze i sukienki maxi T-shirt z najnowszej linii ORSAY Refined. Kobiecy urok podkreślą koronki i kwiatowe, żakardowe wzory w stylu glamour.

W tym roku w galaktyce zimowych trendów bezdyskusyjnie królują gwiazdy! Ten wzór dodaje magii czarnym sukienkom party i migocze na pastelowym różu. Wystarczy spojrzeć w gwiazdy, pomyśleć życzenie... i zajrzeć do ORSAY! Szczególnie, że zimowa kolekcja kryje w sobie mnóstwo pomysłów na stylowe, świąteczne prezenty!

www.orsay.com 


2017-11-02

MOHITO Gold Label Jesień-Zima 2017

W jesienno-zimowym sezonie limitowana linia MOHITO Gold Label powraca w wyjątkowo wyrazistym wydaniu. Ubrania i dodatki zostały zdominowane przez welwet w kolorze czerni. W kolekcji można znaleźć spodnie z szerokimi nogawkami, welurowy garnitur, sukienki z falbanami, sztuczne futra i połyskujące tkaniny. Projektanci połączyli kontrastujące ze sobą faktury z haftami i mieniącymi się zdobieniami.

Eleganckie sylwetki na co dzień oraz na wieczorne wyjścia to przede wszystkim zabawa modą i poszukiwanie współczesnej kobiecości. Uwagę przykuwają detale: jasne motywy roślinne i perły na rękawach. Nie mogło zabrać efektownych akcesoriów - pasków wysadzanych perłami, chokerów, apaszek i torebek z miękkiego weluru.

Jesienne nowości to także sukienki - zyskały nowoczesnego charakteru dzięki asymetriom i kobiecym wycięciom. Propozycję projektantów zamyka dopasowana ramoneska z przeszyciami, która pozostanie ulubionym elementem garderoby także w kolejnych sezonach.

· Dominujące kolory: czerń, pudrowy róż, śliwka · Tkaniny i motywy: welur, koronki, metalizujące nitki, sztuczne perły, hafty.

Foto: Katarzyna Solecka / LPP | www.MOHITO.com


2017-10-24

Make it Yours - dzień kreatywnego szycia! Sobota, 28 października, w Warszawie!

Wszystkich, którzy chcą spróbować swoich sił w szyciu, poznać nowe technologie i sposoby kreatywnego tworzenia, porozmawiać z projektantkami i szyjącymi blogerkami - marka JUKI zaprasza na otwarte warsztaty szycia Make it Yours. Wydarzenie odbędzie się w sobotę, 28.10.2017 r. w Warszawie, przy ul. Mysiej 3.

Make it Yours 2017 - druga edycja spotkań poświęconych szyciu i projektowaniu - to odpowiedź na rosnącą popularność domowego krawiectwa w Polsce. Program wydarzenia obejmuje spotkania z ekspertami, prezentacje maszyn, warsztaty szycia ubranek dla dzieci czy wspólne szycie ekologicznych worko-plecaków z innowacyjnego papieru zmywalnego Washpappa. Warsztaty poprowadzą szyjące blogerki: Joanka-z i Oulala. Miłośnicy pikowanych patchworkowych dekoracji będą mogli wziąć udział w kursie przybliżającym podstawy tej metody (prowadzonym przez Stowarzyszenie Polskiego Patchworku) i samodzielnie uszyć mini patchwork.

Atrakcją wydarzenia będzie spotkanie i warsztaty prowadzone przez projektantki niezależnej marki odzieżowej - RISK made in warsaw. Uczestnicy będą mogli zobaczyć to, co normalnie jest strzeżone tajemnicą patentową. Ze szwalniczych form będzie można wykroić, a następnie samodzielnie uszyć sobie jeden z największych klasyków marki - elegancką i kobiecą bluzę z kapturem lub marynarkę ze sportowego dresu. Radą i nożycami służyć będzie ekipa studia projektowego RISK, która nie tylko pomoże skroić i złożyć w całość ubrania, ale też przy maszynie opowie o tym, jak powstają najmodniejsze kolekcje. Wszystkie warsztaty są bezpłatne, odbywają się równolegle przez cały dzień.

- W Polsce coraz więcej młodych kobiet rozpoczyna przygodę z szyciem. W internecie szukają inspiracji i informacji, by samodzielnie tworzyć niepowtarzalne kreacje, pozwalające wyróżnić się z tłumu - mówi Ikuko Hawieńczyk z firmy JUKI Central Europe, organizator spotkania. - Organizowane przez nas otwarte warsztaty to możliwość osobistego spotkania i rozmowy z projektantkami i blogerkami, które pokazują, jak szycie może stać się wielką pasją i sposobem na życie.

Oprócz praktycznej wiedzy i dużej dawki „szyciowej” energii, na uczestników czekają liczne konkursy, eksperci i producenci akcesoriów krawieckich. Na miejscu będzie można poznać możliwości i technologie urządzeń szyjących japońskiej marki JUKI, osobiście wypróbować najnowsze rozwiązania i sposób obsługi urządzenia, a także wziąć udział w konkursie oraz wygrać domową maszynę do szycia.

Wydarzenie organizowane jest wspólnie z markami: Impall, Gutermann, Oulala, Joanka-Z, Stowarzyszenie Polskiego Patchworku, Washpappa, RISK made in Warsaw.

JUKI Make it Yours - sobota, 28 października 2017 r., godz. 11°°-18°°
Warszawa, ul. Mysia 3, piętro 3. Wstęp wolny
Więcej informacji: http://bit.ly/2yf5VtQ


2017-10-23

Postaw na płaszcz!

Długi, a może krótszy..? Z paskiem czy bez..? Klasyczny czarny czy ognisty czerwony..? Jeśli jeszcze nie zdecydowałaś się na swój ulubiony, marka MOLTON wychodzi z pomocą. Stylowy i ciepły płaszcz to podstawa jesienno-zimowej garderoby, a ten odpowiednio dobrany sprawdzi się zarówno na co dzień, jak i przy bardziej wyjściowych okazjach. Jeden płaszcz, a tak wiele możliwości! Warto więc zainwestować w dobrą jakość, by mógł służyć nam przez długie lata.

MOLTON w swojej kolekcji stawia na różnorodność, proponując wiele modeli i dając każdej kobiecie możliwość idealnego dopasowania do siebie. Dla miłośniczek klasyki i prostoty marka przygotowała płaszcze w barwach brązu, szarości czy eleganckiego granatu. Bez wątpienia, ten w kolorze camelu wiązany w talii podbije serce niejednej fashionistki. Kobiety lubiące się wyróżniać mogą wybrać płaszcz ognistoczerwony, który nie tylko wpasuje się w obecne trendy, ale też sprawi, że zawsze będą w centrum uwagi, prezentując odwagę i pewność siebie w szare zimowe dni. Oprócz czerwieni MOLTON oferuje płaszcze w odcieniach fioletu czy zieleni. Model z futerkowym kołnierzem to prawdziwy hit - nieoczywisty kształt, a do tego przyjemnie otulający szyję.

My się zimy nie boimy! Wraz z marką MOLTON stawiaj na płaszcz!

www.molton.pl | źródło: www.khaki.pl


2017-10-23

SZWALNIA 2018 - Tylko dla Profesjonalistów - podsumowanie

W ostatnim tygodniu września w Łodzi odbyło się dwudniowe spotkanie branży przemysłu mody „Szwalnia 2018 Tylko dla Profesjonalistów”. Była to już 14. edycja imprezy seminaryjno-wystawienniczej, która co roku przyciąga swoją różnorodną ofertą licznych przedstawicieli producentów, projektantów i szkół branżowych.

W trakcie wydarzenia odwiedzający mieli możliwość uczestniczyć w trzech szkoleniach technologicznych z zakresu automatyzacji procesów produkcji, precyzji i oszczędności w przełożeniu na jakość i bezpieczeństwo w procesie klejenia oraz przeliczania grubości nici w różnych systemach numerycznych. W programie nie zabrakło seminariów produktowych opracowanych przez przedstawicieli firm Altex/Pffaf, Coats, Contec, Freudenberg Vilene, Tawo, Union Knopf, Zawitex/Helsa oraz Veit.

Nowością były panele dyskusyjne, dotyczące problematyki pozyskania i kształcenia pracowników, przygotowane we współpracy z Radą Sektorową ds. Kompetencji Sektora Mody i Innowacyjnych Technologii oraz przedstawicielami szkół przemysłu mody. Opiekunem merytorycznym tego bloku była dr inż. Marzanna Lesiakowska-Jabłońska - Prorektor ds. dydaktycznych VIAMODA Szkoły Wyższej w Warszawie.

W części wystawowej „Szwalni 2018 - Tylko dla Profesjonalistów” zaprezentowali się producenci maszyn szwalniczych, urządzeń prasowalniczych, krojczych, ploterów, podklejarek i drukarek, a także akcesoriów, włóknin odzieżowych i szerokiej gamy nici. Wśród nowości można było znaleźć kolekcje dodatków przygotowane w oparciu o trendy mające obowiązywać w sezonie jesień/zima 2018/2019.

Zarówno wystawcy, jak i przedstawiciele firm produkcyjnych odwiedzających imprezę, a także szkół branżowych z zadowoleniem podkreślili, że „Szwalnia Tylko dla Profesjonalistów” jest najskuteczniejszą platformą wymiany doświadczeń i nawiązywania relacji handlowych. W trakcie dwudniowych spotkań istnieje możliwość konsultacji technologicznych oraz tak ważnych dyskusji o zmieniających się trendach i kierunkach rozwoju branży.

Organizatorzy imprezy już dziś zapraszają na kolejną edycję wydarzenia, które odbędzie się jesienią przyszłego roku.

www.szwalnia.biz


2017-10-15

Moda na PLUS (SIZE)

Świat mody latami promował szczupłe, wręcz wychudzone modelki, których wygląd odbiega od wizerunku większości zwykłych kobiet. Tym samym powodował kompleksy i niezdrowe dążenie do wychudzonego ideału. Jednak od pewnego czasu można dostrzec w tym podejściu zmiany, przez niektórych określane nawet mianem rewolucji w branży. Projektanci i marki już nie tworzą ubrań tylko dla szczupłych dziewczyn, ale wręcz bawią się modą w rozmiarze XXL, proponując ciekawe wzory, kolory oraz najwyższą jakość wykonania. W internecie coraz częściej pojawiają się nagłówki i artykuły o modelkach Plus Size, które opanowują wybiegi lub zostają twarzami znanych marek, jak np. Ashley Graham, promująca kolekcję H&M Studio Jesień-Zima 2016/2017. Z kolei na pokazach w Nowym Jorku, podczas tygodnia mody wystąpiło aż 27 modelek o pełniejszych kształtach, co świadczy o tym, że moda to już nie tylko rozmiar XS.

Polska moda także nie pozostaje obojętna w tym temacie. Zwłaszcza w ostatnim czasie możemy zauważyć, jak modelki Plus Size opanowują naszą rodzimą branżę, stając się gwiazdami blogosfery, wybiegów czy telewizji. Program „Supermodelka Plus Size”, choć dopiero rozpoczął swoją emisję, już jest na ustach wszystkich, pokazując, że kobiety o większych rozmiarach mogą inspirować i dowodzić, iż rozmiar nie ma znaczenia. Każda kobieta może czuć się pięknie i stylowo. Podstawą jest zadbana skóra, piękne włosy i brak kompleksów.

Ewa Zakrzewska

Jedną z dziewczyn, która poprzez swoje działania i sposób bycia staje się ambasadorką Polek o rozmiarze Plus Size jest Ewa Zakrzewska, znana w sieci jako Ewokracja - modelka, stylistka i szefowa kuchni. Jak można wyczytać na jej blogu: Na Ewokracji sieję pozytywne wibracje z garścią inspiracji. Udowadniam, że styl nie ma podziału na centymetry, a życia z uśmiechem nie trzeba odkładać na potem. Te słowa bez wątpienia mogłyby stać się mottem kobiet, dla których styl i moda nie zależą od rozmiaru, ale od tego, jak każda z nich czuje się we własnym ciele. O tym, że działania Ewy mają duże znaczenie, a ona sama dostrzegana jest przez odbiorców i branżę jako trendsetterka, pewna siebie i kreatywna kobieta świadczy fakt, że ma rzeszę fanów na licznych portalach społecznościowych, obserwujących jej zabawę modą i stylem. Ewa nie boi się odważnych wzorów i kolorów, inspiracji najnowszymi trendami czy podkreślania swoich kształtów. Udowadnia, że można być modną i stylową w każdym rozmiarze. Nie bójmy się więc eksperymentować i bawić modą, niezależnie czy nosimy XS, czy XXL, bo styl mamy w głowie, a nie na metce ubrania. Plus Size - plus za styl!

foto: Ewokracja by Ewa Zakrzewska
Adresy sklepów: clickfashion.pl * www.goshico.com * malove.eu/pl * www.orsay.com * www.promod.pl


2017-10-15

Nadszedł czas na dzianinę

Ciepła i miękka dzianina to idealny wybór przy jesiennej pogodzie. Choć kojarzy nam się przede wszystkim ze swetrami, można zauważyć, że od kilku sezonów powstają różne wariacje na jej temat. Projektanci udowadniają, że dzianina nadaje się też na randkę, do biura czy na przyjęcie. Marka MOLTON w swojej jesienno-zimowej kolekcji przygotowała prawdziwą dzianinową ucztę.

Dzianinowe sukienki możemy założyć na co dzień i czuć się kobieco, a zarazem nie martwić o wygodę. Sprawdzą się również w bardziej wieczorowych stylizacjach. Czarna asymetryczna sukienka z koralikami przy dekolcie (jedna z propozycji marki) śmiało może konkurować z sukienkami koktajlowymi i być gwiazdą niejednego przyjęcia, a do tego będzie w niej ciepło i komfortowo!

MOLTON proponuje też kardigany i sweterki, które pasują niemalże na każdą okazję. Gładkie i jednokolorowe staną się doskonałą jesienną alternatywą do ołówkowej spódnicy czy eleganckich spodni - nie tylko do biura, ale też na mniej formalne spotkania. Zaś modne obecnie paski, panterka oraz inne wzory są propozycją MOLTON’a na nieoficjalne wyjścia.

Otul się miękkością i stwórz idealną jesienną stylizację z dzianiną w roli głównej. Czas start!

molton.pl | źródło: www.khaki.pl


2017-10-15

MOHITO Little Princess Jesień-Zima 2017/2018 - kolekcja dla mam i córek

Little Princess powraca w sezonie jesienno-zimowym. Jej pierwsza odsłona ‘Fluffy’ to casualowe modele z miękkich tkanin, które można swobodnie ze sobą łączyć. Projektanci marki przygotowali serię ubrań i dodatków utrzymanych w kolorach pudrowego różu i szarości. Nie zabraknie stylowych akcesoriów - małych torebek, butów z puszkiem, czapek i szalików.

W linii specjalnej można znaleźć mnóstwo luźnych zestawów. Oversize’owe swetry wiązane w pasie, świetnie skrojone jeansy, bluzy i spódnice z romantycznymi falbanami. Na szczególną uwagę zasługują T-shirty z uroczymi hasłami - będą świetnym uzupełnieniem codziennej stylizacji. Małym fashionistkom spodoba się też różowy płaszcz z puszystego materiału - otuli w chłodniejsze dni.

Ubrania i dodatki z kolekcji Little Princess są dostępne w wybranych salonach MOHITO oraz na www.MOHITO.com. Wszystkie elementy kolekcji dla dziewczynek są dostępne w rozmiarach od 104 do 152, damskie w standardowej rozmiarówce.

#MOHITOLittlePrincess


2017-10-15

Polska marka wyprzedza światowe trendy

Styl etno do mody i wnętrz wchodzi falami, zaliczając wzloty i upadki. Tej jesieni nie grozi nam stylistyczna nuda, projektanci lansują mieszanie wzorów, a nawet lekkie ich szaleństwo. Trend ten promowany jest od dawna przez ulubienice światowych stolic mody, takie jak ekscentryczna Iris Apfel, która w mistrzowski sposób pokazuje jak miksować retro z etno nieustannie zachwycając swoim vintage stylem.

GOSHICO - polska marka znana z oryginalnych toreb, wyrosła z inspiracji etnicznymi wzorami. Filcowe torby z charakterystycznymi haftami pojawiły się na naszym rynku znacznie wcześniej niż światowi projektanci zrozumieli, że powrót do korzeni, czerpanie garściami z ludowej, etnicznej kultury to coś, co jest piękne i warte promowania.

Gucci od dwóch sezonów nadaje tej tendencji modowe znaczenie, ozdabiając swoje kolekcje etnicznymi haftami i wzorami. Natomiast pierwsza torba GOSHICO z ludowym haftem wzorowanym na wycinankach łowickich powstała już w 1998 roku! Valentino zainspirowany rosyjską stylistyką modową dał temu wyraz w pokazie kolekcji dopiero w roku 2015. Aktualnie to bardzo popularny trend w modzie, lansowany przez wielu projektantów. To bezsporny fakt, że ludowe wzory są w trendzie. Trzeba się tylko z nimi umiejętnie obchodzić. Monika Brodka, Maria Sadowska, Kayah i inne znane polskie gwiazdy od dawna inspirują się folkiem w muzyce i modzie, z powodzeniem wprowadzając na salony unowocześnioną wersję motywów folkowych.

GOSHICO sięga do korzeni naszej polskiej tradycji i kultury pokazując ją w nowoczesnym minimalistycznym wydaniu. Każdy region naszego kraju może poszczycić się oryginalnymi motywami, które stały się wyznacznikiem dla projektów tej marki. - Kwiaty inspirowane łowickimi wycinankami połączyłam z liśćmi paproci, które przypominają liście palmowe - modne od kilku sezonów. Kolekcję nazwałam „Polish Jungle”. Okazała się hitem i dlatego w tym sezonie pojawiła się w nowej odsłonie kolorystycznej. Kolorystyka vintage idealnie pasuje do tych wzorów. Pojawiły się też nowe modele, gdzie nowoczesne wzory w stylu etno uzyskałam dzięki odpowiedniemu doborowi ściegów. Hafty 3D to moja nowa miłość - mówi projektantka marki, Małgorzata Kotlonek - Horoch.

Firma stosuje unikatowe materiały sprowadzane z całego świata, a całość produkcji odbywa się w szwalni GOSHICO. Każda torebka jest szyta i okuwana ręcznie. Najlepsza jakość i polska metka idą w parze.

Paulina Grajek / Khaki showroom | foto: GOSHICO | www.goshico.com


2017-10-11

Międzynarodowe Targi Tekstylne
IV edycja
16-18 listopada 2017 r. - Ptak Warsaw Expo
(hale C i D)

Targi szyte na miarę Twoich potrzeb

 

Międzynarodowe Targi Tekstylne Fast Textile to największe miejsce spotkań branży tekstylnej, łączące biznes z pasją. Targi stwarzają przestrzeń umożliwiającą nawiązywanie relacji handlowych pomiędzy producentami tkanin, dzianin, maszyn oraz dodatków a projektantami i producentami odzieży z Polski i zagranicy.

Targi Fast Textile wyznaczają kierunki rozwoju przemysłu modowego. Odbywa się tu prezentacja innowacyjnych rozwiązań i nowinek technologicznych niezbędnych w branży oraz prezentacja najświeższych trendów ze świata tekstyliów. Swoją zróżnicowaną ofertę przedstawiają tu producenci i dystrybutorzy z całego świata. Z roku na rok dynamicznie powiększa się ilość firm oferujących usługi druku na tkaninach, który staje się ważną częścią przemysłu tekstylnego.

Przestrzeń IV edycji Międzynarodowych Targów Tekstylnych Fast Textile podzielona zostanie na strefy tematyczne:

tkaniny · dzianiny · dodatki/akcesoria · maszyny · przędza · tekstylia domowe · usługi · pawilony międzynarodowe

Po raz kolejny pojawi się też ekskluzywna Strefa Trendów - nowocześnie zaaranżowana ekspozycja zainspirowana aktualnymi trendami z największych domów mody. Ponadto, podczas Targów odbędzie się Forum Tekstylne, gdzie zaplanowano liczne wykłady, szkolenia i prelekcje.

Na poprzedniej edycji Targów Tekstylnych gościli najwięksi producenci z Włoch, Francji, Turcji, Chin, Indii, Bangladeszu, Tajwanu, Portugalii, Niemiec, Uzbekistanu, Holandii, Białorusi, Estonii, Nigerii i Wielkiej Brytanii - razem 350 firm oraz 24.000 odwiedzających. Z kompleksowej oferty wystawców skorzystali projektanci i producenci odzieży, obuwia, dekoracji i wyposażenia wnętrz. Wśród odwiedzających Fast Textile był m.in. sławny projektant Maciej Zień.

Międzynarodowe Targi Tekstylne Fast Textile odbędą się w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie pod Warszawą w dniach 16-18 listopada 2017 r.
Zapraszamy na największe wydarzenie branży tekstylnej w Polsce!

fasttextile.com


2017-10-05

Targi Mody Poznań: wrzesień 2017 - video relacja

Za nami wrześniowa edycja Targów Mody Poznań. Zapraszamy do obejrzenia foto i video relacji, gdzie uchwycono najciekawsze kolekcje, pokazy mody polskich marek, a może i kogoś z Państwa jako zwiedzającego ekspozycję!

Odwiedź również profil targów na Facebooku, gdzie na bieżąco wstawiane są niepublikowane materiały!

Kolejna odsłona wydarzenia już w dniach 20-22 lutego 2018 roku.
Do zobaczenia!

FOTO RELACJA Z TARGÓW - wystawcy, pokazy mody

www.targimodypoznan.pl

 

2017-10-03

Stylowa jesień z marką PROMOD

Nowy sezon definitywnie zagościł na polskich ulicach. Typowo jesienna aura sprawiła, że pożegnaliśmy lato trochę szybciej, a z szafy zaczęliśmy wyciągać cieplejsze ubrania. Jeśli jednak brak Ci inspiracji i czujesz potrzebę odświeżenia swojej garderoby, marka PROMOD nadchodzi z pomocą!

Szara Eminencja
Powiało nudą? Nic takiego! Choć szary kolor kojarzy się większości z nas właśnie tak, to odpowiednio zestawiony może być gwiazdą niejednej stylizacji. Pasuje prawie na każdą okazję, współgra z wieloma kolorami czy wzorami i sprawdza się również w dodatkach. Duża wełniana czapka to must have w jesienno-zimowym sezonie! Niepozorna szarość to także świetna alternatywa dla wszechobecnej czerni. Może pełnić podobną funkcję, zadowalając miłośników stonowanych barw. Nie daj się prosić i daj szansę Szarej Eminencji, którą w tym sezonie proponuje PROMOD.

Flower Power
Florystyczny motyw przewijający się w jesiennych kolekcjach udowadnia, że kwiaty nie są zarezerwowane już tylko dla wiosenno-letnich zestawień. Sprawdzą się też świetnie o tej porze roku. Projektanci pokochali kwiatowy print, proponując różnorodne kwiaty w postaci haftów, dziewczęcych sukienek czy total looków. Jeśli jeszcze kogoś nie przekonuje ten trend, można zacząć od delikatnych dodatków - np. florystycznych haftów wyszytych na jeansach lub ramonesce - będących stylową propozycją w jesiennej kolekcji PROMOD. Jest to łatwy sposób na ożywienie spodni czy kurtki, stanowiących bazę wielu stylizacji. My już czujemy flower power!

(Pogoda) w kratkę
Na pogodę w kratkę... kratka! Wzór kraty cyklicznie powraca jesienią w różnych odsłonach, ukazując nam coraz to nowsze oblicza. Projektanci z sezonu na sezon bawią się kolorem, rozmiarem czy samym wzorem, udowadniając, że print ten nigdy się nie znudzi. Obecnie króluje krata inspirowana latami 70. i 90. - klasyczna szkocka, tartan i pepitka. PROMOD również przygotował coś dla fanów kraty w swojej jesiennej kolekcji. Możemy przebierać i wybierać - od spódnicy po spodnie, koszulę czy płaszcz. W takim wydaniu żadna pogoda nie będzie nam straszna.

PROMOD łączy w sobie francuski szyk zmiksowany z klasyką i najnowszymi trendami, dlatego każdy znajdzie coś dla siebie, również jesienią. Możemy otulić się szarym płaszczem, założyć kwiecistą sukienkę, a na niepogodę - nieśmiertelną kratę. Wybór należy do Ciebie! Jedno jest pewne - z marką PROMOD jesień będzie stylowa!

www.promod.pl


2017-10-03

Sexy Holidays by CHANTELLE

Francuska marka Chantelle zabiera Cię na Sexy Holidays. Odkryj swoją uwodzicielską stronę dzięki linii Babylone, która łączy komfort, lekkość i uwodzicielski urok. Dzięki wygodnym materiałom ta zmysłowa i delikatna bielizna można towarzyszyć Ci od świtu do zmierzchu. W tym sezonie polecamy nasz absolutny bestseller - linię Presage. Ażurowe elementy nadadzą Ci subtelnego seksapilu i wyjątkowej pewności siebie. Idealne pod małą czarną i szmizjerkę!

www.chantelle.pl

 


2017-10-03

RISK made in Warsaw partnerem Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi

Od 1985 roku październik uznawany jest na całym świecie za Miesiąc Świadomości Raka Piersi. Odbywa się wtedy wiele akcji mających na celu uświadomienie kobiet w tematyce profilaktyki oraz walki z tym nowotworem. Co roku jednym z takich wydarzeń jest Kampania na Rzecz Walki z Rakiem Piersi realizowana przez polski oddział The Estee Lauder Companie. Ten rok jest szczególny, ponieważ Polska świętuje jubileuszową 25. edycję Kampanii.

RISK made in Warsaw - marka znana z angażowania się w działania społeczne - przyłączyła się w tym roku do akcji. RISK - stworzony z pasji do mody i wygody przez trzy kobiety i dla kobiet. Filozofią RISK'a jest tworzenie ubrań dla kobiet szukających unikatowych i jednocześnie komfortowych w codziennym noszeniu. Ubrania RISK umacniają kobiecość, a kolor fuksji, który towarzyszy marce od kwietnia tego roku, jest dokładnie kolorem akcji. Projektantki - Antonina Samecka i Klara Kowtun - wyszły z założenia by poprzez swoje projekty ułatwić każdej z nas codzienne zabiegane życie. Choć to inny wymiar działań, to cel jest ten sam - pomoc kobietom w poprawieniu nastroju, zadbaniu o siebie i swoją kobiecość.

W kampanii wezmą udział wszystkie 24 modele ubrań RISK w kolorze fuksji, które przez cały październik będzie można kupić na stronie marki: riskmadeinwarsaw.com, w butiku przy ul. Szpitalnej 6 w Warszawie oraz na stronie Douglasa (również partnera akcji). Fuksja to kolor kobiecy, poprawiający nastrój i sprawiający, że czujemy się widoczne - towarzyszący od początku całej akcji.

Za każdą sprzedaną w październiku rzecz w tym kolorze, RISK przeznaczy 10 zł na cele Kampanii. Projektantki marki stworzyły też specjalną wersję, obecnej już wcześniej w kolekcji RISK'a sukienki, nazywanej „Klasyka gatunku”, oczywiście w kolorze fuksji. Jest to sukienka z wiązaniem, która stała się flagowym modelem akcji Różowa Wstążka. Jako dodatkowy element wsparcia Kampanii, od 1 października w sklepie firmowym RISK są rozdawane różowe wstążeczki, od których w 1992 roku zaczęła się cała akcja. Dochód ze sprzedaży ubrań RISK'a pozwoli wesprzeć dalsze działania Kampanii oraz naukowe badania medyczne. W akcji sprzedawane są modele występujące już w fuksji, a także pięć nowości. Wśród nowych projektów znajdziecie odmienioną „Klasykę Gatunku” (z długim rękawem w wersji jesiennej), bluzę o nazwie „Ronja” (po raz pierwszy dostępną w takim kolorze), długą bluzę z rozcięciem z boku (które wysmukla sylwetkę), prostą bluzkę z kieszenią na piersi, do tego szeroki szal połączony z kapturem. Co ciekawe, nazwy tych produktów zostaną wyłonione w drodze konkursu prowadzonym na facebookowym profilu marki.


Na potrzeby akcji powstała specjalna sesja zdjęciowa. - Cieszę się, że mogłam wziąć udział w akcji modowej, która nie ogranicza się tylko do ubrań, ale zakłada też wsparcie dla kobiet - powiedziała Alma Asuai, pozująca RISK'owi od samego początku. Druga z modelek, Agnieszka Sroczyńska, to na co dzień konstruktorka marki, autorka bluzy Padme i sukienki Infinity Dress Maxi - modeli biorących udział w akcji. - Kreując te ubrania chciałyśmy przygotować coś, co doda kobietom siły. Powstały otulające, dziewczyńskie bluzy oraz kobiece sukienki - mówi Agnieszka.

Różowy październik stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych akcji charytatywnych na świecie, w którą zaangażować może się każdy. RISK made in Warsaw zachęca wszystkich do udziału w akcji i wsparcia kobiet.

Źródło: khaki.pl |  Foto: Konrad Ćwik


2017-10-03

Skórzane dodatki to dobra inwestycja, a co dwie torebki to nie jedna!

Moda na skórzane rzeczy trwa od kilku sezonów. Zakup dobrej jakości skórzanej ramoneski, butów czy torebki, to jak wiadomo inwestycja na lata. Czasami projektanci lansują skórę w wydaniu rockowym, lekko drapieżnym, zwykle jednak stawiają na klasykę.

Ołówkowe, skórzane spódnice, proste sukienki czy skórzane płaszcze uzupełnione ponadczasową torbą z dobrej jakości skóry to zestaw, który na długo może zagościć w naszej garderobie. Skóra to jeden z wiodących trendów tej jesieni. Inspiracje czerpane z kultowego filmu Matrix widać na pokazach Fendi, Marni, Sonia Rykiel czy Saint Laurent Paris.

Wielką radością dla wszystkich fashionistek okazał się trend noszenia dwóch modeli torebek na raz. Nie musisz już dokonywać trudnego wyboru - czy dzisiaj towarzyszy Ci jedynie mała torebka, w której zmieści się karta kredytowa i telefon, czy też wielka shopperka, w której schowasz niezbędny jesienią parasol, a także laptop. Polska marka GOSHICO od dawna lansuje taki sposób noszenia torebek, proponując kobietom urocze amulety, czyli mini torebki albo niewielkie torebki na ramię, a do tego pasujące do nich większe modele.

W tym sezonie w jej kolekcji pojawiły się nowe propozycje zrobione z wysokiej jakości włoskiej groszkowej skóry. Niezwykle miękkie, mięsiste i przyjemne w dotyku torebki są jednocześnie wytrzymałe i doskonale skrojone. Projektantka marki GOSHICO tak wysokiej jakości skór szuka zawsze na targach w Mediolanie, gdzie można znaleźć je w kolorach zgodnych z aktualnymi trendami.

Wśród dziesięciu barw wytypowanych przez Instytut Pantone na kolory tego sezonu GOSHICO wybrało odcienie stonowane i pełne harmonii. Nową propozycją marki są torebki, w których ta kolorystyka, nawiązująca do trendu vintage, łączy się z geometrycznymi wzorami, także będącymi hitem jesieni.

Pięknie wyglądają wstawki na torebkach w odcieniu Ballet Slipper wywodzącym się z baletu, czyli pudrowego różu - koloru niewinności. W kolekcjach odzieżowych znajdziecie go na tiulowych spódnicach i bieliźnianych topach, a w GOSHICO jest uzupełnieniem toreb w odcieniu Neutral Gray lub głębokiej czerni. Wspomniana szarość to neutralny kolor, który można stosować od stóp do głów, z delikatnym przełamaniem inną barwą. Świetnie wygląda na dodatkach, ale też na damskich garniturach i płaszczach. To must-have sezonu jesień 2017!

www.goshico.pl

Źródło: www.khaki.pl | Autor: Paulina Grajek | Fot: materiały prasowe GOSHICO


2017-09-30

Wsparcie  przedsiębiorców  w rozwiązywaniu problemów biznesowych

Mamy przyjemność zaprosić na spotkanie pt. „Wsparcie  przedsiębiorców  w rozwiązywaniu problemów biznesowych na przykładach sukcesu znanych polskich marek Kazar, Caterina, Moratex. Wartościowy Pracownik, opowiemy jak go znaleźć” organizowane przez Inkubator Elektrotechniki - Brukowa Business Center.

W wydarzeniu udział wezmą m.in. specjaliści z Urzędu Marszałkowskiego, wybitna projektantka marki Kazar - Natalia Skrzypska, prof. Irmina Aksamitowska-Szadkowska z Akademii Sztuk Pięknych, Prezes  Instytutu Technologii i Bezpieczeństwa marki Moratex. Zostaną poruszone tematy dotyczące modeli biznesowych (na podstawie znanych marek) oraz doradztwa zawodowego.

Cele spotkania:
-zaprezentowanie innowacyjnych produktów, oprogramowania do projektowania obuwia i odzieży;
- przekazanie wiedzy na temat jak pozyskać wartościowych pracowników i budować markę na każdej płaszczyźnie.

Prelegenci wymienią się wiedzą i doświadczeniem, udzielą porad indywidualnych, zainspirują dyskusje, które wesprą uczestników  w rozwiązaniu nurtujących ich problemów.

Będzie możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych.
Miejsce wydarzenia: Brukowa Business Center, ul Brukowa 12, Łódź.
Termin: 6 - 7 października 2017 r., godzina 9:00 - 13:10

Prosimy o potwierdzenie obecności na adres mailowy Pani Anny Jaszewskiej: a.jaszewska@bbc.edu.pl,  tel.: (+48) 517 540 279


PROGRAM WYDARZENIA:

9:00 Rozpoczęcie
9:00 Katarzyna Grzybowska, Inspektor ds. Promocji i innowacyjności, Urząd Marszałkowski: „Mechanizmy wsparcia branży Nowoczesny Przemysł Włókienniczy i Mody (w tym wzornictwo), realizowane prze Urząd Marszałkowski.”
9:30 Małgorzata Sienna, Ośrodek Doradztwa Zawodowego ŁCDNiKP: „Jak pozyskać wartościowego  pracownika - współpraca biznesu z edukacją.”
10:00 przerwa kawowo-ciastkowa
10:15 prof. Irmina Aksamitowska-Szadkowska,  Profesor Akademii Sztuk Pięknych: „Korelacja  mody i marketingu.”
10:45 Natalia Skrzypska, Dyrektor Kolekcji Marki Kazar: „Trendy w branży obuwniczej, gdzie szukać, skąd czerpać inspiracje. Projektant, charakterystyka zawodu.”
11:15

Pokaz najnowszego oprogramowania dla projektantów (odzież, obuwie). Szansa  „Cad Cam ZWCAD2018”

11:35 Krzysztof  Błaszczyk, Dyrektor Powiatowy Urząd Pracy: „Aktywne formy aktywizacji w Urzędzie Pracy. Jak podnosić kwalifikacje, środki na zatrudnienie bezrobotnych.”
11:50 przerwa kawowo-ciastkowa
12:00 Małgorzata Bulikowska, Dyrektor Tworzenia Kolekcji odzieżowej  Marki Caterina: „Budowanie kolekcji  w marce Caterina, wpływ kształtowania kolekcji na osiąganą sprzedaż.”
12:35 Marcin H. Struszczyk, Moratex Dyrektor Instytutu Badawczego: „Tekstylia w obszarze  bezpieczeństwa państwa, rzeczywistość a moda.”
13:05 Mentoring, sesje indywidualne z wykładowcami, wymiana kontaktów biznesowych.
13:10 Lunch - zakończenie imprezy.

2017-09-30

Girls in Paris - MOHITO na sezon Jesień-Zima 2017/2018

W tym sezonie marka MOHITO prezentuje paryską historię z dwoma bohaterkami w roli głównej. Najnowsza kampania autorstwa Sonii Szóstak prezentuje eleganckie, wieczorowe sylwetki sfotografowane na tle pięknej architektury miasta. Kobiece sukienki, błyszczące bluzki, świetnie skrojone płaszcze i lśniące dodatki - wszystkie elementy garderoby odzwierciedlają romantycznego ducha nowoczesnej kobiety. Bohaterkami kampanii na sezon jesienno-zimowy zostały Brygida ‘Bree’ Naumowicz i Julita Formella.

Wieczorowe kreacje inspirowane są latami 80., lakierowana skóra i mieniące się cekiny. Projektanci marki przygotowali dla klientek wiele odważnych propozycji. W kolekcji dominują dwa mocne kolory - granat i fiolet, które pojawiają się zarówno w wersji total look, jak i pojedynczych akcentów. Na uwagę zasługują welwetowe garnitury, perły w detalach - najgorętszy trend sezonu obecny na większości pokazów. Dzięki zabawie formą rękawów przy bluzkach i koszulach, ubrania zyskały wyjątkowo romantycznego charakteru. Nie mogło zabraknąć bestsellerów MOHITO - sukienek, zarówno eterycznych, pełnych delikatności, jak i tych z charakterystycznymi wzorami.

Część kolekcji MOHITO Jesień-Zima 2017/2018 jest już dostępna w salonach stacjonarnych oraz sklepie internetowym www.MOHITO.com. Pozostałe będą pojawiać się w sprzedaży stopniowo na przestrzeni kolejnych tygodni.


2017-09-21

MOODO Autumn Collection ’17

Jesień wypełniona przytulnymi tkaninami i pastelowymi kolorami wcale nie musi być nudna, choć rzeczywiście w miejsce letnich rozrywek jesienna aura funduje nam nostalgiczne spacery i długie wieczory. Jednak doskonałą alternatywą może być jesienny shopping, na który zaprasza nas w tym sezonie MOODO. Jesienna kampania marki zachęca nas do zakupu modowych nowości w klasycznym i uniwersalnym wydaniu.

Kolekcja MOODO autumn ’17 to dotrzymanie tempa panującej modzie. Nie zabraknie w niej nowoczesnych połączeń, krojów i różnorodnych deseni. Wszyscy, którzy tej jesieni chcą swobodnie bawić się modą w komfortowym wydaniu, będą usatysfakcjonowani. W swojej najnowszej kampanii - w surowej przestrzeni skalnego miasta - marka prezentuje najbardziej trendowe fasony poncho, spódnic, sukienek czy spodni. Zróżnicowana kolorystyka kolekcji idealnie wpisuje się w skalną scenografię przesyconą szarością. Perfekcyjnie kontrastuje z granatem dzianin, dominującym bordo, delikatnym pastelem różu czy żółcieniami. Przeplatają się one w patternach, takich jak krata czy motywy orientu.

Dziki skalny labirynt, którego monumentalne piękno stanowi tło do kolekcji chłodzi przestrzeń, w której marka prezentuje ciepłe i miękkie faktury oraz puszyste i miłe w dotyku swetry. W kolekcji czuć powiew niewymuszonej i minimalistycznej elegancji. Obok kraciastych koszul, pojawiają się klasyczne sukienki, legginsy oraz dopasowane spódnice. Klasykę tę jednak łamią desenie, o których mowa była już wcześniej, nawiązują one do obecnie panujących trendów i dodają kolekcji lekkości.

Kolekcja dostępna w salonach marki oraz na www.moodo.pl


2017-09-21

Papert Pictures/ Thanassis Krikis dla Deni Cler jesień-zima 2017/18

Agencja kreatywno-produkcyjna Papert Pictures oraz reprezentowany przez nią grecki fotograf - Thanassis Krikis, zrealizowali sesję zdjęciową najnowszej kolekcji marki Deni Cler na sezon jesień-zima 2017/18. Obejmuje ona zarówno zdjęcia do lookbook’a oraz przepiękną, intrygującą sesję kapsułowej kolekcji THE ICONS. W całej produkcji uczestniczyła jedna modelka (Agnieszka Golebiewska /MODEL PLUS), która po raz kolejny pojawia się w kampanii marki.

W tym sezonie Deni Cler postanowiło stworzyć linię ubrań, która jest ponadczasowa, kobieca, a jednocześnie androgeniczna i tajemnicza. Proste kroje oraz formy sprawiają, że każda z kobiet znajdzie ubrania, które podkreślą jej indywidualność, a bardzo stonowana barwa kolorystyczna, przełamywana odcieniami bieli, czerwieni, butelkowej zieleni oraz granatu, potęguje znaczenie całej kolekcji.

Papert Pictures - powstał w 2007 roku w Poznaniu z inicjatywy Agaty Kruczek. Od tamtej pory działa jako agencja kreatywno-produkcyjna, specjalizująca się w realizacjach wizerunkowych sesji zdjęciowych i projektów audio-wizualnych. Do wszelkich produkcji Papert Pictures podchodzi kompleksowo: od koncepcji poprzez realizację i postprodukcję, na gotowym produkcie kończąc. Dotychczas klientami Papertu były takie marki jak Big Star, Diverse, Meble Vox, Biżuteria Yes, Apart, Monnari, Martini, Top Secret, Esotiq, Tiffi, Kazar, Fashiondays, Allegro, Orlen, Marmorin czy Media Markt.

Thanassis Krikis - z pochodzenia i serca Grek, od 4 lat reprezentowany przez Agencję Papert Pictures. Ukończył wydział projektowania i ilustracji na prestiżowej Parsons School of Design in New York, a także na Saint Martin's College of Art and Design w Londynie. Swoje pierwsze kroki jako projektant stawiał w Nowym Yorku, jednak bardzo szybko okazało się, że bardziej niż projektowanie fascynuje go robienie zdjęć mody. Od 2005 roku z dużymi sukcesami pracuje jako fotograf w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech oraz Grecji. Jego zdjęcia charakteryzują się dojrzałym podejściem do kobiecości, dążeniem do wyrafinowanej zmysłowości, delikatnej, ulotnej emocjonalności i piękna. Nie dąży do estetycznych skrótów, na jego zdjęciach kobieta zawsze jest prawdziwie i głęboko piękna. W czasie pracy na planie jest skupiony, zdeterminowany, szybki i energiczny - dokładnie wie czego chce i jak to osiągnąć. Perfekcjonista jako fotograf oraz retuszer.

www.papertpictures.com / denicler.eu

 


2017-09-21

Droga do gwiazd czyli nowe sukienki od MOLTON

Kolekcja JZ2017 to feeria mocnych barw, które stały się wizytówką tego sezonu. Należą do nich intensywne odcienie niebieskiego. Szyfonowe, zwiewne sukienki i proste retro fasony są bardzo klasyczne i świetnie sprawdzają się podczas specjalnych wyjść. Noś je jak prawdziwa gwiazda!

Wiatrem podszyta. Tej jesieni stawiaj na kobiecość - wybieraj zwiewne modele. Najnowsze propozycje od MOLTON to kilkuwarstwowe, szyfonowe sukienki. Modele są wiązane w pasie i zostały zaprojektowane tak, by podkreślać zgrabne, kobiece kształty. Kopertowy dekolt ładnie wydłuża szyję i modeluje linię ramion.

Odrobina retro. Jeśli wolisz dyskretny urok elegancji - postaw na minimalistyczny fason retro. Rozszerzane rękawy i drobna aplikacja przy dekolcie są tu jedynym zdobieniem. Ten detal z powodzeniem może zastąpić biżuterię - ta sukienka jest ozdobą samą w sobie! Pamiętaj, że stylizacje w stylu retro to kwintesencja klasyki. Warto tu dobrać jedynie prostą torebkę i szpilki, a wieczór będzie należał do Ciebie.

www.molton.pl


2017-09-22

Ania Starmach kolejną Ambasadorką ORSAY

Z okazji 20. urodzin w Polsce ORSAY zaprosił do Klubu Modnych Kobiet dwie wyjątkowe kobiety. W pierwszej odsłonie kampanii w roli ambasadorki zobaczyliśmy Jessicę Mercedes, zaś w kolejnej wystąpi Ania Starmach.

Już od dwóch dekad ORSAY proponuje polskim klientkom damską modę. Ten wyjątkowy jubileusz jest okazją do podkreślenia najważniejszej wartości marki, jaką jest kobiecość. Modne panie zwracają uwagę nie tylko na swój wygląd zewnętrzny, ale dbają o siebie również od wewnątrz. Ambasadorki Klubu Modnych Kobiet ORSAY - Jessica Mercedes i Ania Starmach, wiedzą o tym najlepiej.

- Klub ORSAY istnieje na rynku polskim już bardzo długo. Jednoczy nasze najbardziej lojalne klientki, które angażują się w życie marki i w związku z tym postanowiliśmy rozszerzyć tę ideę. Chcieliśmy proponować naszym klientkom nie tylko oferty, ale coś więcej, aby mogły cieszyć się modą wspólnie z nami - opowiada Magda Król, Marketing & PR Manager ORSAY.

Jessica i Ania w jubileuszowej kampanii zdradzają co dla nich znaczy być modną kobietą. Stylizacje sygnowane przez ambasadorki można zobaczyć w specjalnej sesji zdjęciowej, a cenne wskazówki przeczytać w Poradnikach Modnej Kobiety autorstwa Jessici i Ani.

Jessica Mercedes: - Zgodziłam się wziąć udział w tym projekcie, dlatego że od wielu lat kupowałam różne ciuchy w ORSAY. Jestem blogerką, która nie zamyka się na jedną markę. Uważam, że wszędzie można znaleźć coś fajnego dla siebie. Biorąc udział w tej kampanii, chciałyśmy pokazać wspólnie z Anią Starmach, że ORSAY może być dla różnych kobiet, spełniających się w wielu dziedzinach. Mamy odmienne pasje i to jest właśnie fajne, że możemy pokazać ORSAY jako markę dla każdej kobiety oraz że do Klubu Modnych Kobiet może należeć każda kobieta, jeżeli tylko zechce. Jestem dumna i bardzo mi miło, że zostałam ambasadorką. Bardzo podobają mi się efekty sesji i sądzę, że będę wspominać tę współpracę miło przez wiele lat.

Ania Starmach: - Sklep ORSAY funkcjonuje w moim życiu od samego początku, odkąd zaczęłam odkrywać w sobie kobiecość. I to jest wspaniałe, że ja - osoba nie związana na co dzień z modą, tak jak Jessica Mercedes - zostałam poproszona, aby pokazać, że ORSAY jest dla każdej kobiety, dla każdej, która chce czuć się modnie i kobieco.  Dla mnie to jest olbrzymie wyróżnienie, olbrzymia frajda i myślę, że efekty są naprawdę imponujące.

W ramach świętowania marka przygotowała dla swoich klientek konkurs, dzięki któremu każda z nich może zostać ambasadorką Klubu Modnych Kobiet ORSAY. Na zwyciężczynie czeka między innymi kolacja z Jessicą i Anią, voucher o wartości 6000 zł i udział w modowych wydarzeniach marki. Więcej o urodzinowych niespodziankach na stronie https://20lat.orsay.com  

#ORSAY20latPolska


2017-09-13

CLICK FASHION - Kolekcja Jesień/Zima 2017

Pochmurny schyłek lata stopniowo wprowadza nas w jesienno-zimową aurę. Jednak Click nie boi się zimy, a w tę ponurą połówkę roku wkracza z optymizmem i nową kolekcją, która przyjemnie otuli w chłodniejsze dni.

CIEPŁE KOLORY. W jesień marka wchodzi z delikatnością pastelowych odcieni: mięty, maliny i pudrowego różu. Stawia na ciepłe kolory, które koją zmysły i pomagają utrzymać dobry nastrój. Nie zabraknie przytulnych i uniwersalnych szarości oraz beży, a także casualowej kolorystyki denim jeans. Dla odważniejszych pań Click przygotował eleganckie marynarki, spódnice i sukienki w kolorze intensywnej, niezwykle wyrazistej zieleni, która dodaje animuszu.

NIEBANALNE WZORY. Jednym z najciekawszych trendów tego sezonu są nawiązania do power dressing z lat 90. Dla kobiet pracujących marka stworzyła całą serię biurowych propozycji z delikatnym rzucikiem nieśmiertelnej kratki. Click interpretuje power dressing również jako całą grupę charyzmatycznych spodni, sukienek i bluzek z lampasami. Fanki klasycznego połączenia czerni i bieli znajdą wiele modeli w nieregularne geometryczne wzory, kropki, paski czy artystyczny deseń przypominający pociągnięcia pędzlem.

FASONY I DETALE. Do sprawdzonych i ponadczasowych fasonów Clicka dołącza tzw. dzwon w postaci rozkloszowanych rękawów i dołów sukienek oraz spódnic. Jeśli chodzi o długości, tu przeważają eleganckie i zawsze odpowiednie midi. Klasyczne kroje marynarek wzbogacają spersonalizowane zdobienia: gustowne kokardki i wiązania, koronkowe listwy, urocze broszki i piny czy nadruki owadów, które pojawią się m.in. na apaszkach.

Jesień/Zima 2017 w Clicku to ponadczasowa elegancja połączona z indywidualnym charakterem każdego modelu. Najgorętsze sezonowe trendy zostały zaadaptowane do potrzeb codziennego użytkowania, stawiając na jakość i komfort. Dyskretne i wesołe detale na ubraniach z pewnością pomogą przejść z uśmiechem ten ponury okres roku.

www.clickfashion.pl


2017-09-13

DENIM DAYS HOUSE - jesień w odcieniach blue dżins

Dżins to podstawa współczesnej garderoby i stylizacyjny must-have każdego z nas. Denimowe ubrania są trendową i uniwersalną propozycją dla wszystkich szukających w modzie swobody, nieskrępowanej klasyki i oryginalności. W odpowiedzi na ponadczasowy i modowy charakter dżinsu powstała kolekcja Denim Days House, w której każdy wielbiciel niebieskiej klasyki znajdzie coś dla siebie - różnorodne fasony (od prostych modeli po najbardziej fantazyjne trendowe nowości) w pełnej palecie denimowych kolorów - od rozbielonego dżinsu po odcienie czerni.

W propozycji dla mężczyzn połączono styl traperski ze sportową, casualową elegancją, co zaowocowało kolekcją najmodniejszych wygodnych dżinsów i koszul stanowiących idealne bazy każdej denimowej stylizacji. Mocne fasony, podkreślające wyraźny charakter dżinsu, doskonale komponują się z traperami i skórzanymi butami za kostkę. Męska denimowa sylwetka jest silna i pełna energii, a przy tym pozbawiona przesady, dzięki prostym zestawieniom granatu i odcieni błękitu z czystą bielą i neutralnymi brązami.

Dla dziewczyn House przygotował denimowe koszule, lekkie sukienki wykończone trendową falbaną i dżinsowe kurtki w najmodniejszych fasonach oversizowych. Doskonale prezentują się też denimowe dodatki, np. gorsetowy sznurowany pas, który zestawiony z delikatną dżinsową sukienką nadaje jej nowego zadziornego, modowego charakteru. Nie zabrakło również wygodnych spodni - ogrodniczek z przetarciami, boyfriendów, które doskonale komponują się z kobiecymi górami, modelu skinny (podstawowej pozycji w szafie każdej modnej dziewczyny) czy spodni typu mama dżins, które na fali popularności lat 90. powróciły na w wielkim stylu. Najmodniejsze denimowe wzory mają przetarcia, patche, napisy lub hafty - jak topowe czarne dżinsy ozdobione aplikacją z tygrysem. Jednym słowem - sporo klasyki, ale też wiele ciekawych, nowoczesnych projektów, które zawładnęły światowymi trendami.

W bogatej ofercie stylizacji zaproponowanych na Denim Days inspirację znajdzie każdy. Możemy zbudować szalony total denimowy look i połączyć go z zamszowymi kowbojkami lub wybrać jeden dżinsowy element i wzbogacić go prostymi ubraniami w stylu casual - np. białą bluzką lub prostym T-shirtem i sportowymi sneakers’ami.

Uzupełnieniem dżinsowej kolekcji są intrygujące i barwne zdjęcia wykonane w naturalnych i surowych krajobrazach Szkocji. Malownicza północna przyroda doskonale podkreśla bezpretensjonalny i pierwotny charakter denimu. Charyzmatyczne fotografie pokazują udaną mieszankę najmodniejszych trendów sezonu, dużej dawki energii i modowego charakteru marki.

Dla wszystkich fanów denimu House przygotował promocję do -50 zł na wybrane produkty oraz uruchomił serwis internetowy http://www.house.pl/pl/pl/denim-aw17, w którym zadbał by klienci mogli poczuć ducha Denim Days i znaleźć dżinsy na miarę swoich potrzeb. Na stronie marki znajdziemy pełen inspiracji katalog z dokładnym opisem najważniejszych shapów spodni, przewodnik po najważniejszych typach sylwetek oraz pasujących do nich modeli dżinsów, a także propozycje ciekawych połączeń w różnych stylach, uzupełnionych ubraniami spoza linii dżinsowej. Dodatkowo House przygotował konkurs z cennymi nagrodami. By wziąć udział w zabawie należy przygotować trzy różne outfity z wybranym produktem z kolekcji Denim Days. Każdy zestaw musi być w innej stylistyce - na rockowo, na luzie oraz w wersji eleganckiej.
Niezależnie od tego czy wolimy zbuntowany dżins czy niebieską klasykę w wersji sportowej elegancji, najważniejsze to odnaleźć swój własny, dopasowany dżinsowy styl oraz poczuć nieskrępowaną swobodę i modową energię, jaką dają denimowe ubrania.

www.house.pl


2017-09-08

Przetarg na stoiska w Hali S w PTAKU

4 września 2017 r. w Mieście Mody Ptak odbył się przetarg na 5 ostatnich wolnych stoisk w Hali S. Ponad 30 zainteresowanych licytujących stawiło się o godzinie 12°° w Hali S, aby wziąć udział w przetargu na stoisko w najpopularniejszym kompleksie handlowym w Ptaku. Najwyższa licytowana cena za m2 wyniosła 58 Euro.

Hala S będzie nowoczesnym obiektem handlowym oferującym atrakcyjne stoiska o powierzchniach od 42 m2, a łączna powierzchnia hali wyniesie 8000 m2. Nowa hala będzie znajdowała się w bezpośrednim sąsiedztwie hali D, od strony ulicy Tuszyńskiej.

Uroczyste otwarcie Hali S odbędzie się 15 września 2017 r. podczas „PTAK PREMIERY: Nowe kolekcje jesień-zima 2017”.

www.ptakfashioncity.com


2017-09-08

Kate Moss w kampanii RESERVED na sezon Jesień - Zima 17/18. Pierwsza sesja brytyjskiej ikony modelingu dla polskiej marki.

Klienci Reserved wiedzą już, że twarzą najnowszej kampanii marki została Kate Moss. Zdjęcia z brytyjską supermodelką pojawiły się w sieci, na bilboardach w Polsce i na plakatach w Londynie, gdzie 6 września Reserved otworzył swój pierwszy sklep. Jednak dopiero niedawno zaprezentowano wszystkie 15 czarno-białych fotografii z Kate w roli głównej.

Kate Moss w londyńskim studiu stanęła przed obiektywem Daniela Jacksona. Fotograf, który na co dzień współpracuje z takimi tytułami jak Love, i-D, brytyjski i niemiecki Vogue, WSJ czy Allure, uchwycił Moss w naturalnych dynamicznych pozach. Inspiracją do stworzenia klimatycznych fotografii były najsłynniejsze zdjęcia Moss z lat 90., autorstwa Patricka Demarchelier czy Petera Lindbergha. Na moodboardzie przygotowanym przed sesją nie zabrakło także obrazów z lat 70. - to właśnie klimat tamtych czasów Jackson przeniósł na kadry kampanii Reserved.

„Co włożyłabyś, gdybyś weszła do sklepu Reserved?”. Takie pytanie zadano Kate Moss przed sesją. Modelka wraz ze George'em Cortiną wybrała z kolekcji polskiej marki na jesień i zimę 2017/2018 ubrania w swoim ulubionym stylu. Na zdjęciach zobaczymy ją więc w prostych czarnych bluzkach, mini-spódnicach, bieliźnianych sukienkach wykończonych koronką albo odszytych z aksamitu, lakierowanym płaszczu i ramonesce oraz w czarnym ekologicznym futrze. Prawdziwym „fashion statement” nadchodzącego sezonu jest skórzany płaszcz pokryty PVC w odcieniu bakłażana.

- Nie chodziło o sztuczne przebieranki, tylko o prawdziwy styl naszej bohaterki, aby z naszej kolekcji wybrała to, co jej w duszy gra. Reserved jest przecież właśnie taką marką: cokolwiek ci w duszy gra, my na pewno mamy to w ofercie. Tu możesz stworzyć swoją indywidualną historię. Tak jak zrobiła to Kate - podsumowała Monika Kapłan, dyrektor marketingu marki.

www.reserved.com

2017-09-08

Lookbook Musée PREFALL 2017 marki MOHITO

Najdłuższy dzień w roku, paryskie Muzeum Mody, za obiektywem utalentowana Sonia Szóstak - w takich okolicznościach powstał najnowszy lookbook marki MOHITO. Kobiece sylwetki sfotografowane na tle neorenesansowej architektury Palais Galliera prezentują wiodące trendy kolekcji na nadchodzącą jesień. W tym sezonie projektanci postawili na eklektyczne połączenia i niewymuszoną elegancję. Twarzą lookbooka Musée 2017 została Brygida ‘Bree’ Naumowicz.

Kolory tej jesieni, to granat, khaki, szarość, subtelny róż i wyjątkowo w sezonie jesienno-zimowym - lawenda. Pojawią się także wzory kwiatowe na ciemnych tkaninach, które doskonale ożywią cięższą garderobę. Dominującym tematem będzie męska kratka, dodająca kobiecym stylizacjom lekkiej nonszalancji. Najważniejsze tkaniny: dżins, szyfon, koronka, eko skóra. Główne motywy: perły, falbany, wiązania w talii, warstwowość, plisy, męska kratka.

Mocno eksponowanym detalem są perły, które ozdobiły wszystkie elementy garderoby. Ten stosunkowo nowy trend pojawił się na wybiegach od Paryża po Nowy Jork, dlatego nie mogło zabraknąć go w kolekcji. Na uwagę zasługują efektowne akcesoria - etole ze sztucznego futra, berety, duże kolczyki i małe torebki ze lśniącymi akcentami.

Szyk Paryżanek uwielbiają kobiety na całym świecie. Ich swoboda w łączeniu stylów, lekkość i niebywały gust zainspirowały stylistkę MOHITO do stworzenia głównych sylwetek lookbooka. Warstwowość, nieoczywiste połączenia, wyraźne podkreślenie talii - to ich cechy charakterystyczne.

Fotografie Sonii Szóstak dopełnia film Ludwika Pruszkowskiego ukazujący spacer modelki po zaułkach niezwykłego Pałacu Galliera.

Ubrania i dodatki z lookbooka Musée są dostępne w salonach MOHITO w całej Polsce oraz na www.MOHITO.com


NEWS 1 ___ NEWS 2 ___ NEWS 3 ___ NEWS 4 ___ NEWS 5 ___ NEWS 6